USA: wzrost wydatków na reklamę o 25%

Pierwsza połowa roku upłynęła w Stanach Zjednoczonych pod znakiem wyraźnego wzrostu rynku e-reklamy - wskazuje raport TNS Media Intelligence/CMR. Co ciekawe, dynamika wzrostu wydatków reklamowych jest największa w branży internetowej.

Z raportu TNS Media Intelligence/CMR wynika, że wskaźnik wzrostu wydatków na e-reklamę w I półroczu br. wyniósł 25,9% w porównaniu z analogicznym okresem roku minionego. Dla porównania w telewizji kablowej wskaźnik ten utrzymał się na poziomie 18,2%, a w krajowych gazetach - 10,8%.

Ogółem w pierwszym półroczu br. w USA na reklamę wydano 67,6 mld USD. Na promocję internetową przeznaczono w tym okresie 3,6 mld USD.

Jak wskazuje TNS Media Intelligence/CMR, rynek e-reklamy w dużym stopniu napędzała w minionym półroczu kampania prezydencka. Na internetową promocję polityków wydano 398 mln USD. Firma badawcza szacuje, że do końca roku wydatki te stanowić będą ok.1,5 mld USD.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.