Poczujesz się jak przed telewizorem

Spoty telewizyjne zawitają do polskiej Sieci: pomysł, który na początku roku wywołał sporo zamieszania w USA, w Polsce wprowadzają ARBOmedia i Szortal.

Na początku br. informowaliśmy o fuzji reklamy telewizyjnej i internetowej . Firma Unicast wprowadziła wówczas do Sieci nowy format reklamy: 30-sekundowe spoty telewizyjne.

"Minęło czasu mało - wiele" i pomysł zawitał do Polski. "W reakcji na wzrost średniej przepustowości łączy używanych przez polskich internautów", internetowa sieć reklamowa ARBOmedia uruchomiła projekt ARBOtelewizja.

"VIDEOstitial to pierwszy produkt reklamowy, jaki demonstrujemy na rynku w ramach długofalowego projektu ARBOtelewizja. Naszym zamierzeniem jest przybliżenie, uproszczenie i standaryzacja emisji form opartych na streamingu Windows Media Video, czy też filmów kodowanych we FLASH-u" - powiedział Bartosz Drozdowski z ARBOmedia Polska.

Za kwestie technologiczne odpowiada Szortal Media Technologies (www.szorty.pl). "Film kodowany jest do Windows Media Video, w opaciu o kasetę BETA lub dowolny materiał w postaci cyfrowej. Wraz z filmem kodujemy "zamykacz" umożliwiający zakończenie emisji spotu. Film jest także "klikalny". Emisja filmów odbywa się przy użyciu adserwera BBMedia, a dodatkowy kod testuje przepustowość łącza użytkownika, aby reklama docierała tylko do tej grupy internautów, która jest technicznie przygotowana na VIDEOstitial" - wyjaśnił Adam Warzyszyński z Szortal Media Technologies.

Ewelina Dworak z OMD Digital ocenia, że nowa na rynku forma e-reklamy nie tylko zwiększa zasięg całej kampanii telewizyjnej, ale i ogranicza dodatkowe koszty produkcji reklamy. Zwraca też uwagę, że możliwy jest również pomiar skuteczności.

Reklamy w formacie opracowanym przez Unicast pojawiły się m.in. na witrynach ABCNews.com, About.com, FoxSports, Gamespot, iVillage, Lycos, Maxim oraz MSN, a były to spoty telewizyjne AT&T, Hondy, barów McDonald's, Pepsi, Vonage oraz Warner Bros. W Polsce sieć ARBOmedia obejmuje niespełna 100 witryn. Być może jako pierwszy nową formę reklamy będzie testować wortal Szorty.pl. Nie podano informacji o ewentualnych innych, pierwszych klientach nowej formy reklamy.