Spam się dwoi i troi - tak jak przychody z antyspamu

W ciągu najbliższych czterech lat liczba spamu rosnąć będzie w Europie co roku o połowę. W tym czasie wartość rynku rozwiązań antyspamowych wzrośnie o 108%.

Według analiz i prognoz Radicati Group, w Europie liczba spamu w ciągu najbliższych 4 lat będzie rosła w średnim tempie 54% rocznie. Na koniec 2008 roku 71% całej poczty elektronicznej w Europie będzie spamem.

Kliknij, aby powiększyć Ma to oczywiście dobroczynny wpływ na rynek rozwiązań anty-spamowych. Według Radicati wartość przychodów tego rynku wzrośnie z niespełna 215 mln EUR do 447 mln EUR. Rynek antyspamowy w ocenie analityków - autorów raportu rozpadnie się na dwa segmenty: dostawców rozwiązań oraz firmy outsourcingowe. Te pierwsze (jak Clearswift, BorderWare, czy CipherTrust) do 2008 roku utrzymywać będą około ¾ rynku antyspamowego w Europie. Firmy świadczące usługi zarządzania problemem spamowym (jak MessageLabs, Positini czy BlackSpider Technologies) nieznacznie zwiększą swój udział w przychodach z 24% obecnie do 27% w 2008.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.