Interia: kwartalne przychody wzrosły o 76 proc.

Przychody Interii w II kw. 2004 r. sięgnęły 7,63 mln zł, wobec 4,32 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o ponad 76 proc. Po sześciu miesiącach sprzedaż portalu zamknęła się na poziomie 12,49 mln zł, o ponad 57 proc. więcej niż w I poł. 2003 r. Strata netto w II kw. wyniosła 837 tys. zł w porównaniu do straty w II kw. wynoszącej 1,79 mln zł.

Spółka wykazała kwartalny zysk na poziomie EBITDA w wysokości 160 tys. zł. Wskaźnik zysku EBIDTA dla całego I półrocza 2004 r. wynosi 414 tys. zł w porównaniu do straty EBIDTA rzędu 293 tys. zł.

Jak informowaliśmy wcześniej, Interia szacuje, że rynek reklamy internetowej w pierwszej połowie 2004 r. wzrósł co najmniej o 50 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego. Dynamiczny wzrost ma się utrzymać także w II połowie roku. Zarząd portalu podkreśla, że firmy z branży FMCG, czyli najwięksi reklamodawcy, zaczynają wydawać więcej na e-reklamę. Interia zanotowała wzrost przychodów reklamowych o ponad 400 proc. w ujęciu rocznym z branży dóbr szybkozbywalnych.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej
  • Red Hat uruchomił portal ułatwiający projektowanie aplikacji

Liczba kont pocztowych założonych w portalu na koniec czerwca 2004 r. wyniosła 5,19 mln (4,82 mln na koniec marca). W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku liczba kont pocztowych aktywowanych zwiększyła się natomiast o 41,7 proc. z poziomu 3,7 miliona. Podczas minonych 12 miesięcy średni tygodniowy przyrost kont pocztowych wyniósł 29,4 tys. - podaje portal. Przypomnijmy, Interia powiększyła niedawno parametry darmowych skrzynek pocztowych do 100 MB.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200