Rynek e-reklamy: nadchodzą bardzo tłuste lata

W 2009 roku przychody z tytułu e-reklamy mają wynieść 16,1 mld USD, za cztery lata wydatki na promocję w internecie przewyższą wydatki na reklamę w czasopismach - wskazuje najnowszy raport Jupiter Research. To co najmniej dobra prognoza dla e-branży.

W przeciągu 6 lat - od 2003 do 2009 roku rynek reklamy internetowej ma wzrosnąć o 10 mld USD. Największy skok będzie można zaobserwować w wydatkach na płatne odnośniki. Szacuje się, że przychody z tej formy reklamy powiększą się o 30% w przeciągu najbliższych dwóch lat. Z kolei na rynku internetowych ogłoszeń możemy spodziewać się wzrostu na poziomie 25%.

Jupiter Research szacuje, że w 2008 roku wydatki na reklamę internetową będą wyższe niż na reklamę w "papierowych" czasopismach. "Nie oznacza to jednak, że w przeciągu tych lat zmniejszą się budżety reklamodawców na promocję w prasie, wręcz przeciwnie, będą wzrastać, ale wzrost będzie o wiele wolniejszy od tempa wzrostu wydatków na internet" - zaznaczył dla Clickz.com Nate Elliott, analityk JupiterResearch.

Autorzy raportu nazywają rynek internetowy dojrzałym, a kondycję e-branży zdrową.

Zdaniem Jupiter Research internet staje się coraz ważniejszym medium dla reklamodawców, bo daje im szczegółową wiedzę na temat tego, do kogo trafiła kampania i jaki był jej skutek.