Wielka Brytania: 650 mln USD z e-reklamy

Ubiegły rok okazał się wyjątkowo dobry na brytyjskiej branży internetowej - przyniósł aż 650 mln USD przychodu z reklamy w sieci. W przeciągu trzech lat wydatki na internetową promocję mają przewyższyć budżety na reklamę w radiu - prognozuje IAB UK.

Informację podajemy za agencją Reuters. W ubiegłym roku brytyjski rynek e-reklamy wzrósł aż o 80%. "To głównie zasługa powiększającej się populacji internautów coraz rosnącego zainteresowania płatnymi odnośnikami umieszczanymi w wynikach wyszukiwania, które generują znaczne przychody" - czytamy w raporcie przygotowanym przez Internet Advertising Bureau UK oraz PricewaterhouseCoopers.

Wzrost był o wiele większy od oczekiwanego. Prognozowano wcześniej, że w 2003 roku rynek e-reklamy wzrośnie o 50%.

W 2003 roku przychody z reklamy internetowej wyniosły w Wielkiej Brytanii 650 mln USD. W przeciągu trzech lat wydatki na marketing internetowy mają być wyższe od wydatków na reklamę radiową - wskazuje IAB.

Danny Meadows-Klue, szef brytyjskiego oddziału IAB zaznacza, że obecny wzrost e-rynku jest jeszcze bardziej dynamiczny od obserwowanego w 2000 roku wielkiego boomu. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej niż 2003.

Zarówno Francja jak i Niemcy spodziewają się również znaczących wzrostów e-rynku. Zenith Optimedia szacuje, że ogólnoeuropejskie wydatki na e-reklamę wzrosną o 5,7%.

W Polsce szacuje się, że tegoroczny wzrost e-rynku wyniesie 50%.

Szerzej o kondycji polskiego rynku internetowego można przeczytać w podsumowaniu pierwszego półrocza 2004:

http://www.internetstandard.pl/news/forum.asp?idD=60&rok=2004