Wzrost rynku e-reklamy o ponad 50%

Według szacunków Interii, powstałych w wyniku konsultacji z kilkoma największymi podmiotami z branży internetowej, zarząd portalu ocenił, że rynek reklamy internetowej w pierwszej połowie 2004 r. wzrósł co najmniej o 50% w porównaniu z pierwszym półroczem roku ubiegłego. W kontekście raportu Expert Monitor, podsumowującego wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych, oznacza to, że wpływy reklamowe branży internetowej rosły zdecydowanie szybciej, niż postępował wzrost całego rynku reklamowego w Polsce.

Wydarzenia
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Według cytowanego przez PAP raportu Expert Monitor w I połowie br. wydatki na reklamę w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz prasie wzrosły w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 7,7% i wyniosły 5,613 mld zł. Wyliczenia Expert Monitor powstają w oparciu o monitoring kampanii reklamowych i uwzględniają wartości cennikowe kampanii bez indywidualnie negocjowanych rabatów.

W związku z najwyższą dynamiką wzrostu rynku reklamy internetowej, kosztem innych mediów, rośnie także udział internetu w ogólnych wydatkach na reklamę. W opinii zarządu Interia.pl przychody gotówkowe ze sprzedaży reklamy wzrosły znacznie powyżej ogólnej dynamiki rynku. Według danych upublicznionych ostatnio przez spółkę wartość gotówkowej sprzedaży powierzchni reklamowej była większa w I półroczu 2004 r. o niemal 70% w stosunku do analogicznego okresu ub. r.

Bodźcem prognozującym dalszy wzrost rynku jest fakt, iż firmy z branży FMCG, tradycyjnie należące do największych reklamodawców w zdecydowanie większym stopniu zaczęły przeznaczać środki na reklamę internetową. Tylko w Interii wzrost przychodów reklamowych z branży FMCG wyniósł w pierwszym półroczu 2004 r. ponad 400% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.