Artur Banach, NetSprint: optymizm jest uzasadniony
- internetSTANDARD,
- 19.07.2004, godz. 14:00
Minione półrocze przyniosło sporo optymizmu do branży internetowej. Wiele firm rozpoczęło ekspansywne działania. Cieszy również wzrost wydatków na reklamę internetową - mówi Artur Banach, prezes zarządu firmy NetSprint.
Warto również zauważyć, że reklamodawcy przychylniejszym okiem patrzą na internet jako medium reklamowe. Jeszcze istotniejsze jest to, że zwiększenie kampanii promocyjnych w internecie w coraz większym stopniu uwzględniane jest nie tylko w strategiach dużych firm, ale też małych i średnich przedsiębiorców. Tendencja ta przynosi efekty m.in. w stopniowym zwiększaniu udziału przychodów z linków sponsorowanych w całości rynku reklamy on-line. I choć bardzo daleko nam do 31% udziału tej formy reklamy w budżetach w USA (wg szacunków w Polsce jest to ok. 5%), to wzrost zainteresowania wśród klientów wskazuje, że ta dysproporcja będzie się zmniejszała.
W II kw. br NetSprint zanotował 97% wzrost przychodów reklamowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Obserwując jednoczesny wzrost aktywności na tym polu innych wyszukiwarek, można się więc spodziewać wzrostu udziału w rynku do 7-8%.