Symantec kontra spam

Amerykański producent przejął niewielką spółkę TurnTide, dostawcę rozwiązań antyspamowych. To już druga akwizycja Symanteca w ostatnim okresie, wzmacniająca jego ofertę zwalczania zalewu niepożądanej poczty elektronicznej.

Szczegółów finansowych kupna TurnTide nie podano. Istniejąca zaledwie sześć miesięcy firma opracowała rozwiązanie Anti-Spam Router, które identyfikuje blokuje źródło spamu. Pod koniec czerwca Symantec sfinalizował transakcję przejęcia za 370 mln USD spółki Brightmail. Postępuje konsolidacja w segmencie szerokopojętego bezpieczeństwa sieciowego - twierdzą analitycy. Kompletna oferta pomaga łatwiej pozyskać klientów korporacyjnych w dobie nieustannych zagrożeń płynących z Sieci. Symantec konsekwentnie realizuje tą strategię - do tej pory przejął m.in. spółkę ON Technology (za 100 mln USD), SafeWeb (za 26 mln USD) oraz PowerQuest Corporation (za 150 mln USD). Spółka nie może również narzekać na brak koniunktury - w całym 2004 r. rozliczeniowym sprzedaż Symanteca wzrosła o 33-proc. do 1,87 mld USD, zaś zysk wyniósł 371 mln USD. Podumowanie pierwszego kwartału 2005 r. obrachunkowego Symatec opublikuje 21 lipca. Według prognoz, sprzedaż firmy wyniesie 525-555 mln USD.

Rynek producentów rozwiązań antyspamowych powiększa się wciąż o nowych graczy - specjalizujących się wcześniej w bezpieczeństwie - Verisign, wprowadził ostatnio usługę Messaging Security Service. Według szacunków MessageLabs, spam stanowi obecnie 80 proc. przychodzących wiadomości. Za rok wskaźnik ten wzrośnie do 90 proc. W tym roku liczba niechcianych wiadomości sięgnie 35 mln - prognozuje z kolei Radicati Group.

Tymczasem wczoraj CyberGuard złożył ofertę przejęcia Secure Computing za ok. 277,5 mln USD. CG liczy, że podobieństwo oferty obydwu spółek pozwoli na oszczędności rzędu 14 mln USD. Producent od 18 miesięcy przebywa na zakupach. Do jego portfela trafiły - NetOctave (rozwiązania VPN), SnapGear (linuksowe firewalle) oraz Webwasher AG (w kwietniu br.)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.