Nie masz lidera nad marketera?

Zdaniem większości brytyjskich prezesów, dyrektorów i kierowników najwyższego szczebla uczestniczących w Szczycie Przywódców w Londynie, najlepsi przywódcy biznesowi wywodzą się z... marketingu. Samotność jest zaś, ich zdaniem, jednym z największych brzemion ludzi "na szczycie".

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Przeprowadzająca badanie firma The Forum zapytała zebranych menedżerów o to, która ich zdaniem profesja przygotowuje najlepszych przywódców biznesowych. Ankietowani wskazywali zdecydowanie najczęściej – 38% odpowiedzi - osoby z doświadczeniem i przygotowaniem marketingowym. Rozkład wszystkich odpowiedzi przedstawiał się następująco:

Marketing - 38%

Sprzedaż - 21%

Inżynierowie - 18%

HR - 13%

Księgowi - 10%

"Dyrektor odpowiedzialny za marketing postrzegany był często w zarządzie i radzie nadzorczej jako Kopciuszek, lecz ich znaczenie wyraźnie wzrosło. Marketing wymaga wysokiego poziomu inicjatywy, poświęcenia, zdolności do przystosowania się a zarazem uwagi i dbałości – to wszystko najważniejsze cechy współczesnego lidera biznesowego" – skomentowała Tina Schneidermann, prezes Szczytu.

Samotność businessmana

Ankieta ujawniła także, jakie problemy niesie brzemię biznesowego przywództwa. Połowa ankietowanych przedstawicieli śmietanki brytyjskiego biznesu twierdzi, że najgorszą rzeczą tam, na szczycie, jest użeranie się z biurowymi frakcjami i koteriami. 43% wskazało podgryzanie i łajdactwo, jako najgorsze aspekty swojej pracy. Pomimo kalendarzy nabitych spotkaniami, business lunchami, wideo-konferencjami itp. aż 31% ankietowanych odczuwa samotność, jako najsmutniejsze doświadczenie w swojej misji. 8% ankietowanych uważa, że najgorsze jest pożerające prezesa poczucie odpowiedzialności, a 6% - krytyka, z jaką się spotyka w pracy.

Co natomiast wyróżnia prawdziwego przywódcę biznesowego? Ankietowani byli w większości zgodni, że jest to umiejętność inspirowania innych. Dalsze miejsca w zajęły w katalogu cech idealnego przywódcy wizjonerstwo i umiejętność komunikacji. Z kronikarskiego obowiązku warto może wspomnieć, że najpewniej w oparciu o te kryteria, uczestnicy Szczytu za najbardziej poważanego lidera biznesu uznali w swym gronie Sir Richarda Bransona, założyciela Virgin Airlines; na podium znalazło się jeszcze miejsce dla Sir Terrego Leahy, dyrektora generalnego Tesco i Dame Anity Roddick, założycielki sieci Body Shop.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.