Rozgorzała wojna o pojemność kont pocztowych

Ponad trzy miesiące po ogłoszeniu przez Google planów uruchomienia 1 GB darmowych skrzynek Gmail do wyścigu e-mailowych zbrojeń przystąpiły polskie firmy. Pierwszy krok wykonała Interia, zwiększając pojemność darmowych skrzynek do 100 MB. Trzy godziny później O2.pl poinformowało o wprowadzeniu oferty 250 MB kont. Dzisiaj Home.pl ogłosiło poszerzenie płatnych skrzynek do 200 MB. Wirtualna Polska oraz Gazeta.pl zapowiadają, że oferowane przez nich konta też mogą zmienić swoją pojemność. Z kolei Onet planuje zmiany w interfejsie systemu pocztowego.

Pierwszym portalem, który otwarcie w ubiegłym tygodniu zapowiadał zwiększenie pojemności kont pocztowych, było o2.pl. Tymczasem Interia.pl okazała się być szybsza - dwa dni temu portal zwiększył pięciokrotnie objętość darmowych skrzynek. Obecnie użytkownicy Interii mają do dyspozycji darmowe 100 MB konta, a przesyłane przez nich załączniki mogą mieć do 10 MB. Interia uaktrakcyjniła również konta komercyjne: "Plus" zwiększone zostało również do 100 MB (skrzynka pozbawiona jest za to reklam w przeciwieństwie do darmowego konta), "Premium" - aż do 1 GB!

Błyskawicznie po Interii z ofensywą ruszył portal O2.pl. Trzy godziny po ogłoszeniu zmian w kontach Interii, warszawska spółka poinformowała o uruchomieniu darmowych skrzynek o pojemności 250 MB. To musiała być niezwykła walka z czasem, tym bardziej, że O2.pl wcześniej deklarowało, że zmiany w e-kontach pojawią się dopiero jesienią br. Pierwszego dnia po wprowadzeniu usługi użytkownicy sygnalizowali jednak pewne problemy z możliwością przesyłania większych wiadomości (O2.pl zwiększyło maksymalną wielkość załącznika do 20 MB). "Wysłałem sobie w ramach próby plik z wersją instalacyjną Mozilli" - skarżył się jeden z naszych czytelników - "Po godzinie oczekiwania zamiast listu z załącznikiem, otrzymałem wiadomość, że próbowałem wysłać wirusa."

"Z całą pewnością można wysyłać przesyłki o wymiarach 20 MB" - odpowiedział na zarzuty Michał Brański, członek zarządu o2.pl -"Każdego chętnego zapraszam do testów."

Zarówno konta Interii jak i O2.pl są przez wielu użytkowników poddawane wnikliwym testom, zwłaszcza pod kontem wypełnienia skrzynki do granic możliwości.

Przegląd bezpłatnych kont pocztowych w PolsceKliknij, aby powiększyćPrzegląd bezpłatnych kont pocztowych w Polsce Zainteresowanie większymi kontami pocztami jest duże. "W wyniku wtorkowej akcji liczba kont pocztowych założonych 6 lipca w portalu była kilkakrotnie wyższa od średniej dziennej z ostatniego półrocza" - poinformował nas Mariusz Kuziak.

Po wprowadzeniu przez O2.pl 2,5-krotnie większych od Interii kont, zapytaliśmy przedstawicieli krakowskiego portalu, czy zamierzają zwiększyć jeszcze darmowe konta, by dorównać ofercie O2.pl. "Na razie nie planujemy takich ruchów, poczekamy na to, co zrobi konkurencja" - przyznał Mariusz Kuziak, rzecznik prasowy Interii - "Praktycznie, nie ma takiej potrzeby. Gros użytkowników nie wykorzysta nawet połowy pojemności oferowanych kont."

Tymczasem dzisiaj na pole bitwy wkroczyła kolejna firma. Home.pl poinformowało, że począwszy od dnia dzisiejszego użytkownicy komercyjnych kont "Personal email" mają do dyspozycji 200 MB pojemności (skrzynki zwiększone zostały o 100 MB). Co więcej, "Personal email" nie posiada limitu jednorazowej przesyłki, co w praktyce umożliwia odbieranie i wysyłanie wiadomości nawet o wielkości 200MB.

"Powiększanie pojemności kont pocztowych to naturalny wymóg rozwoju usług komercyjnych" - skomentował Krystian Stypuła, dyrektor biura obsługi klienta Home.pl - "Upowszechnianie się szerokopasmowego dostępu do internetu sprawia, że e-mail służy dziś nie tylko do wymiany informacji, ale coraz częściej do przesyłania plików multimedialnych." Spółka obsługuje obecnie ponad 110 tys. kont e-mail i 10 tys. serwerów wirtualnych. Użytkownicy za 200 MB konta zapłacą tą samą cenę, co za poprzednie, o połowę mniejsze konta, czyli 61 zł za rok.

Przegląd komercyjnych kont pocztowychKliknij, aby powiększyćPrzegląd komercyjnych kont pocztowych Do ofensywy przygotowują się również pozostałe portale. Jak poinformowała nas Agnieszka Szwaj, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski, spółka od dłuższego czasu planuje zwiększenie pojemności kont e-mail. Być może zmiany nastąpią również w Gazecie.pl. "Analizujemy rynek i gdy uznamy, że jest taka potrzeba podejmiemy decyzję" - skomentował Artur Niewrzędowski, rzecznik prasowy Gazety.pl - "Nic na hurra."

Jedynie Onet.pl poinformował, że w najbliższym czasie nie będzie powiększał objętości e-skrzynek. "Ogromna skrzynka pocztowa nie jest powszechną potrzebą użytkowników" - powiedział Mariusz Biedrzycki, dyrektor działu komunikacji marketingowej Onet.pl - "My zamierzamy wprowadzić inne zmiany w naszym systemie pocztowym. Z pewnością ulepszymy interfejs usługi."

Wygląda na to, że to dopiero początek wojny e-mailowej w Polsce. Niewykluczone, że w najbliższych dniach śladem dwóch portali podążą kolejne firmy internetowe.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.