PwC: przychody z e-reklamy podwoją się do 2008 roku

Najnowszy raport PricewaterhouseCoopers dotyczący przyszłości przychodów z reklamy internetowej uspokoi nawet największych pesymistów rynkowych: branża online z roku na rok odnotowywać będzie znaczący wzrost wydatków na promocję. Tym samym w 2008 roku przychody z internetowego marketingu podwoją się (w porównaniu do wyników z 2002 roku).

Informację podajemy za serwisem MediaPost. Zdaniem PwC, za trzy lata wydatki na reklamę internetową wyniosą 11,4 mld USD. Dla porównania dwa lata temu na internetowy marketing wydano 6 mld USD, rok później – 7,2 mld USD. W tym roku spodziewać się możemy wydatków rzędu 8,3 mld USD.

Zdaniem dyrektora zarządzającego PwC – Petera Winklera, z optymizmem możemy patrzeć na dynamikę wzrostu sektora internetowego. Największym stymulatorem rozwoju są, w jego przekonaniu, reklamy umieszczane w wynikach wyszukiwania. Wartość wydatków na płatne odnośniki podwoiła się w ubiegłym roku, osiągając wartość 2,1 mld USD.

Wzrasta również rynkowy udział reklam typu rich media. W 2002 roku wydano ta tę formę reklamową 200 mln USD. Rok później wydatki wzrosły do 600 mln USD.

Zdaniem PwC, kondycja branży internetowej jest ustabilizowana i nakierowana na generowanie coraz większych zysków.