Multimedia Polska może zadebiutować na GPW
- Jarosław Ochab,
- 21.06.2004, godz. 15:48
Operator telewizji kablowej rozważa pozyskanie środków na rozwój poprzez giełdę. Multimedia Polska ma już ok. 500 tys. klientów i jak utrzymuje jest największym wśród kablówek dostawcą internetu w Polsce.
Spółka Multimedia Polska powstała w 2001 r. w wyniku fuzji Multimedia Sieci oraz Szel-Sat. W 2003 r. za ponad 60 mln zł firma przejęła sieci telewizji kablowych od TP SA. Działa obecnie w 90 miastach. Ze świadczonych przez Multimedia Polska usług internetowych korzysta już ok. 50 tys. abonentów.
"Faktycznie rozważamy możliwości wejścia na giełdę. Jest to jednak bardzo wstępna faza analiz związanych z potencjalną publiczną emisją akcji" – mówi Anna Ziętek z biura prasowego Multimedia Polska.
Głównym udziałowcem Multimedia Polska jest holenderski UPN Holdings (96%). W 2003 r. społka miała 7,8 mln zł zysku netto, przy przychodach przekraczających 141,4 mln zł.