AOL: reklamy będziemy emitować nocą

America Online poinformowała, że reklamy typu pop-under będą pojawiały podczas korzystania z komunikatora AOL Instant Messenger w ograniczonej ilości i do tego przede wszystkim w nocy – podał Cnet.com.

Zmiana w czasie emisji reklam pop-under ma kilka przyczyn. Przede wszystkim AOL chce tą formą reklamową trafić głównie do użytkowników korzystających z komunikatora w domu, a nie w pracy. Przedstawiciele firmy zdają sobie sprawę z tego, że "wyskakujące okienka" budzą irytację użytkowników – tym bardziej jeżeli przeszkadzają im podczas pracy. Warto zaznaczyć, że gros pracowników do komunikacji w firmie wykorzystuje właśnie komunikatory. Tym samym AOL postanowiło zmniejszyć ilość reklam pojawiających się w godzinach pracy użytkowników.

Reklama pop-under emitowana będzie głównie wieczorami i nocą – wtedy gdy użytkownicy korzystają z komunikatora głównie w domu, żeby porozmawiać ze znajomymi. Dopiero od 7 wieczorem "wyskakiwać" będą pierwsze tego typu formaty.