Na co dybie użytkownik wyszukiwarki

Badanie Hitwise pomaga określić, czym różnią się między sobą użytkownicy Google, Yahoo! Search i MSN Search.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Trzy największe wyszukiwarki – Google, Yahoo! Search i MSN Search odpowiadają za 5,5% wszystkich wizyt "amerykańskich" internetowych – tyle wizyt zaczyna się od odwiedzin jednej z tych wyszukiwarek. Badanie przeprowadzone przez Hitwise objęło okres od sierpnia ub. roku do kwietnia br.

W badanym okresie spośród wszystkich wyszukiwarek tylko Google odnotował znaczący wzrost w udziale w "rynku" wizyt amerykańskich – o 21,4%. Ponadto, jak pozwala zaobserwować raport Hitwise użytkownicy poszczególnych wyszukiwarek różnią się między sobą:

@ większość użytkowników Google to mężczyźni (53,4%) w wieku 35-44 (25%), którzy zarabiają rocznie średnio 60 – 100 tys. USD (dochód gospodarstwa domowego);

@ Yahoo! Search i MSN Search mają większy udział w grupie gorzej zarabiających (odpowiednio 30 - 60 tys. USD rocznie). Yahoo! Search lepiej wypada w grupie młodszych użytkowników (26% wśród 25-34 – latków), a MSN Search – wśród kobiet (54%);

Hitwise Clickstream przedstawił także informacje na temat kategorii witryn odwiedzanych po wizycie w Google, Yahoo! Search lub MSN Search.

@ Co ciekawe, MSN Search posiada najwyższy odsetek wizyt do takich lukratywnych kategorii jak "ogłoszenia i zakupy" – 10,7% odwiedzających przechodzi potem na tego typu strony (z Google'a odpowiednio 9,3%, a z Yahoo! Search – 8,9%);

@ MSN Search "wygrywa także pod względem odsetka wizyt na witrynach z kategorii biznes i finanse (7,4%) oraz podróże (3,8%) i styl życia (5,8%);

@ Korzystający z Google'a częściej niż użytkownicy pozostałych dwóch wyszukiwarek przechodzą na strony dotyczące edukacji (8,6%), oraz Wiadomości (5,4%);

@ Z kolei Yahoo! Search wygrywa pod względem post-wizyt na stronach z kategorii "rozrywka".

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.