Internet w służbie bankowości

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TowerGroup, aż 80% amerykańskich gospodarstw domowych korzysta z kilku kanałów dostępu do usług bankowych.

Podstawowe kanały kontaktu to oddział banku, Internet i bankomat. Dlatego, zdaniem ekspertów z TowerGroup, nie należy klasyfikować klientów jako stricte internetowych lub stricte tradycyjnych, ponieważ może to zafałszować wyniki badań.

Według TowerGroup, najważniejsze przeszkody dla klientów w korzystaniu z usług bankowości elektronicznej to obawa przed wyższymi kosztami, obawy o bezpieczeństwo, lęk przed popełnieniem błędów podczas dokonywania transakcji elektronicznych lub usatysfakcjonowanie z jakości dotychczasowych tradycyjnych sposobów korzystania z banku i niechęć do zmian.

Z badania przeprowadzonego przez TowerGroup wynika również, że klienci korzystający z usług banku on-line niemal o jedną trzecią rzadziej niż klienci tradycyjni kontaktują się z bankiem drogą telefoniczną, mają też wyższe salda na rachunkach. Z badań wynika również, że używanie internetowego konta sprawia, że klient jest mocniej związany z bankiem, przynosi też wyższy dochód.