Google na prowadzeniu, Yahoo! ciągle w tyle

W maju br. ponad 56% użytkowników skorzystało z mechanizmu wyszukiwawczego Google, podczas gdy jedynie 21% internautów skusiło się na użycie Yahoo! – wynika z badania przeprowadzonego przez OneStat.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Dominacja Google jest niezaprzeczalna. W minionym miesiącu ponad połowa populacji internautów korzystała z tej wyszukiwarki. Pozostałe mechanizmy pozostają daleko w tyle. Yahoo!, które plasuje się na drugiej pozycji, posiada jedynie 21% udziału w rynku. Z kolei z wyszukiwarki MSN korzysta tylko niecałe 10% użytkowników. Pozostałe mechanizmy – takie jak AOL Search, Terra Lycos, Altavista oraz Ask Jeeves posiadają niewielki udział w rynku.

Kliknij, aby powiększyć Firma badawcza Hitwise wskazuje, że od sierpnia 2003 do kwietnia 2004 roku udział Google w światowym rynku mechanizmów wyszukiwawczych wzrósł o 21%.W tym samym czasie udziały Yahoo! spadły o 1%, a MSN Search aż o 9%.

Ilość odwiedzin witryn wyszukiwarek Google, Yahoo! oraz MSN stanowiła 5,5% łącznej liczby odwiedzin wszystkich serwisów, które amerykańscy użytkownicy przeglądali przez 12 tygodni (do 15 maja br., kiedy zakończono prowadzenie badania).

Ciekawe są też zestawienia demograficzne osób, które korzystają z wyszukiwarek. Takie badanie przeprowadziła firma iProspect. Z sondażu wynika, że kobiety, które korzystały z Google, Yahoo!, MSN oraz AOL, są bardziej zadowolone z pojawiających się w tych systemach płatnych odnośników niż mężczyźni. Kliknij, aby powiększyć Z kolei osoby po studiach oraz długoletni użytkownicy Sieci stwierdzili, że trafniejsze wyniki wyszukiwania pojawiają się w niesponsorowanych odnośnikach.

Hitwise podaje, że z Google częściej korzystają mężczyźni, natomiast z MSN – kobiety. Yahoo! jest najpopularniejsze wśród internautów w wieku od 18 do 34 lat.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.