Prasa online potrafi zarabiać

Amerykańskie, internetowe dzienniki notują znaczne przychody z tytułu e-reklamy, podczas gdy witryny telewizyjne wciąż nie potrafią wykorzystać potencjału nowego medium – wskazuje najnowszy raport eMarketera.

Z badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę eMarketer wynika, że łącznie 58% witryn znanych gazet i stacji telewizyjnych zamknęło ubiegły rok zyskiem operacyjnym. Jeżeli zaś weźmiemy pod lupę przychody wyłącznie prasy online, okaże się, że aż 83% tytułów było zyskownych. Witryna gazety zarabiała średnio 17,7 USD w przeliczeniu na każde wydanie papierowe. Serwisy online prasy wychodzącej w dziennym nakładzie w wysokości poniżej 10 tys. egzemplarzy otrzymywały 3,64 USD za dzienne wydanie. Z kolei te, które mają nakład na poziomie 10 tys. zarabiały 6,81 USD. Największe periodyki otrzymywały 27,1 USD za wydanie. Tym samym publikowane w największym nakładzie dzienniki osiągnęły w minionym roku ok. 5,42 mln USD ze swojej działalności internetowej.

EMarketer wskazuje, że witryny stacji telewizyjnych nie przynoszą takich przychodów. Telewizja w ubiegłym roku zarabiała średnio 0,28 USD w przeliczeniu na jedno domostwo posiadające odbiornik telewizyjny.

Zdaniem firmy badawczej, stacje telewizyjne wciąż nie wiedzą w jaki sposób efektywnie wykorzystać potencjał Internetu.