Szał e-zakupów coraz większy

W pierwszym kwartale br. Amerykanie wydali na internetowe zakupy 15,5 mld USD. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wydatki wzrosły o 28,1% - wynika z rządowego raportu. Jak wskazuje Forrester Research, w tym roku łącza wartość e-commerce w USA może wynieść ponad 114 mld USD.

Statystyki przedstawił serwis ClickZ.com. Branża handlu internetowego w USA ma się coraz lepiej. W pierwszym kwartale br. wydano ponad 15 mld USD na zakupy online. Co prawda, w porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłego roku oznacza to spadek o 11% - jednak trzeba pamiętać, że trzy ostatnie miesiące każdego roku generują największy ruch w e-sklepach (głównie wywołany zakupami z okazji świąt Bożego Narodzenia).

Trend wzrostowy potwierdza fakt, że wartość przychodów w pierwszym kwartale br. okazała się o 28,1% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Kliknij, aby powiększyć Forrester Research wskazuje, że w tym roku wartość sprzedaży online wzrośnie o ponad jedną czwartą w porównaniu z wynikami za 2003 r. Tym samym możemy się spodziewać, że amerykański rynek e-handlu będzie wart 114 mld USD.

Największy wzrost przychodów w tym roku odnotować mają sklepy z produktami zdrowotnymi i kosmetykami (o 61%) oraz ubraniami (o 42%). Silnie zwiększy się także popyt na kwiaty, kartki oraz upominki (o 41%).

Z rządowego raportu wynika również, że tegoroczna sprzedaż internetowa będzie stanowiła 6,6% przychodów z handlu detalicznego w USA. Dla porównania w minionym roku odsetek e-zakupów wyniósł 5,4%, a w 2002 roku – 3,6%. W przeciągu dwóch lat wartość internetowych zakupów podwoiła się.

Coraz więcej sklepów internetowych osiąga zysk. W 2003 roku aż 79% działających w USA internetowych miejsc sprzedaży zamknęło zyskiem rok rozliczeniowy. W ubiegłym roku o 91% wzrosła sprzedaż usług turystycznych przez Internet. Przychody utrzymały się na poziomie 52,4 mld USD. Jak podkreślają analitycy Forrester Research sektor turystyczny ma ogromny potencjał, więc zyski ze sprzedaży biletów i wycieczek będą z roku na rok coraz wyższe. Z kolei sprzedaż artykułów dla domu i biura wyniosła 11,1 mld USD w minionym roku. Niewiele mniejsze przychody zanotowała branża komputerowa – amerykańscy internauci na zakup sprzętu i oprogramowania wydali 11 mld USD.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.