TP SA zachęca do piractwa?

Stowarzyszenie Polskich Wideotek, organizacja zrzeszająca największe sieci wypożyczalni kaset wideo i płyt DVD, zarzuca Telekomunikacji Polskiej, że jej najnowsze reklamy usługi Neostrada promują piractwo - informuje dzisiejsza Rzeczpospolita.

Wydarzenia
16 grudnia 2016 r.

Dnia 18 kwietnia 2016 roku upłynął termin implementacji nowych dyrektyw UE regulujących unijny system zamówień publicznych. Przepisy te zostały...

Zarejestruj się
27 stycznia 2017 r.

Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy na temat problemów z prawami autorskimi we współczesnych  projektach IT oraz sposobach ich...

Zarejestruj się
Zdaniem przedstawicieli SPW, reklamy pokazujące, że Neostrada może posłużyć do kopiowania z sieci filmów, w sytuacji gdy w Polsce nie działa żaden serwis oferujący możliwość legalnego ich pobierania, w jawny sposób zachęcają do piractwa. Kontrowersje wzbudziły dwie reklamy - radiowa i telewizyjna. W tej pierwszej pada propozycja pobrania z Sieci komedii romantycznej, w drugiej młody mężczyzna pobiera z Internetu western.

Jak informuje Rzeczpospolita, przedstawiciele SPW przesłali już oficjalne pismo w tej sprawie do prezesa TP SA. Analizę sytuacji rozpoczęła również FOTA (Fundacja Ochrony Twórczości Audiowizualnej).

Przedstawiciele TP S.A. tłumaczą, powołując się na ekspertyzy prawne, że skoro pobieranie filmów z Internetu nie jest zabronione - o ile przestrzegane są prawa autorskie i pokrewne - to wykorzystanie w reklamie motywu ściągania filmu z Sieci nie propaguje piractwa.

Więcej informacji:

http://www.rzeczpospolita.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.