Ad:Tech – trzeba być online 365 dni w roku

Podczas konferencji Ad:Tech poświęconej branży internetowej Peter Weedfald, wiceprezes Samsung Electronics America opowiadał o tym, jak znaczący wpływ na nasze życie ma nowe medium. Jego zdaniem, najważniejszą sprawą w prowadzeniu e-biznesu jest bezustanne bycie dostępnym w Sieci – podał serwis MediaPost.

Peter Weedfald wskazał, że Internet wpłynął znacząco na zmianę kanału sprzedaży muzyki – melomani coraz częściej kupują nagrania przez Sieć, rezygnując z tradycyjnych nośników na rzecz elektronicznych. Nowe medium skróciło również czas oczekiwania na wykonanie usługi.

Zdaniem prezesa Samsung Electronics America istotą prowadzenia biznesu w Internecie jest bycie bezustannie dostępnym online. ”Sklepy i serwisy muszą działać 24 godziny na dobę 365 dni w roku" - przyznał Weedfald - "Największe straty dla przedsiębiorstwa przynoszą wszelkie awarie – wtedy użytkownicy przenoszą się do konkurencji i mogą do nas już więcej nie powrócić."

Wiceprezes Samsunga zdradził jednocześnie sekrety pozyskania nowych użytkowników na witrynach korporacji. 150 tys. internautów odwiedziło stronę firmy, kiedy można było na niej obejrzeć transmitowany w Internecie koncert zespołu Jon Bon Jovi. Zdaniem Weedfalda, dzięki temu wydarzeniu, udało się korporacji pozyskać gros nowych użytkowników.