Rosną przychody Ad.net-u

Siec reklamowa której akcjonariuszami są CR Media i Prokom w 2003 r. miała 215 tys. zł zysku i 8,8 mln zł przychodu ze sprzedaży. Rok 2002 r. – jak wynika z raportu Prokomu – Ad.net S.A. zamykał z wynikiem 4,4 mln zł.

"W 2004 roku wydatki na reklamę internetową w Polsce mogą wzrosnąć do ok. 60 mln zł. Liczymy nie tylko na utrzymanie naszego udziału w tym rynku, lecz oczywiście na jego poszerzenie" – mówi Krzysztof Golonka, prezes Ad.net SA.

Z danych publikowanych przez Interactive Advertising Bureau Polska wynika, że wydatki gotówkowe na reklamę internetową w 2003 r. wyniosły ok. 48 – 50 mln zł. Udział Ad.net-u w tym rynku szacowany jest na 14%. W zestawieniu z przychodem Ad.net-u (8,8 mln zł), rachunki w zasadzie się zgadzają, jeśli weźmiemy pod uwagę wydatki na reklamę z uwzględnieniem rabatów i transakcji barterowych, szacowane przez IAB Polska na 75 mln zł.

Według danych przedstawionych przez CR Media największymi graczami na rynku reklamowym w Polsce w 2003 r. były: Onet (38%), WP (16%), Ad.net (14%), Gazeta (12%) i Interia (10%). O swój kawałek tortu w bieżącym roku walczył będzie także AdClick – nowa sieć reklamowa, która otrzymuje wsparcie merytoryczne ze strony Ad.netu.