Google na parkiet

Spółka Google do której należy najpopularniejszy na świecie serwis wyszukiwawczy, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, złożyła wczoraj do amerykańskiej komisji papierów wartościowych prospekt emisyjny. Dzięki wejściu na giełdę Google chce pozyskać nawet 2,7 mld USD.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Od strony organizacyjnej przedsięwzięcie obsługiwać będą dwie instytucje finansowe - Morgan Stanley oraz Credit Suisse First Boston. Sprzedaż akcji ma być prowadzona w modelu aukcyjnym. Analitycy wierzą w powodzenie emisji Google. Spółka notuje coraz lepsze wyniki finansowe, co może potwierdzać wzrost zatrudnienia do ponad 1,9 tys. osób. Jej największym atutem jest doskonała znajomość marki Google.

W 2003 r. Google miało 961,9 mln USD przychodu i 105,6 mln USD zysku netto. Powstała w 1998 roku spółka jest dochodowa już od 2001 r. a jej założyciele dotychczas nie przewidywali wejścia na giełdę. Google jest jednak pod coraz większą presją ze strony konkurentów – Yahoo czy Microsoftu. Środki pozyskane z emisji akcji firma chce przeznaczyć na dalszą ekspansję i rozwój nowych produktów. Przewidziane są także akwizycje innych firm z tego segmentu rynku. Google, Yahoo, czy Microsoft mają o co walczyć. Sama sprzedaż słów kluczowych w wyszukiwarkach stanowiła ok. 35% rynku reklamy internetowej w USA szacowanej w 2003 r. na 7,3 mld USD.

Powodzenie emisji Google będzie miało istotny wpływ na giełdę, zwłaszcza segment technologiczny. Inwestorzy po trzech latach znów nabiorą zaufania większego zaufania do spółek IT – twierdzą analitycy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.