MP3 i cyfrowa prasa w McDonald's

W połowie 2005 roku w 6 tysiącach barów McDonald's będzie można skorzystać z bezprzewodowego dostępu do Internetu w technologii Wi-Fi. Co więcej, przedstawiciele korporacji twierdzą, że ich klienci będą mogli w ramach uiszczonej opłaty dostępowej pobrać pliki mp3 oraz zapoznać się z treścią cyfrowych wydań dzienników i magazynów.

Do końca tego roku hot spoty mają pojawić się w 3 tys. barów McDonald's. Technologię dostępową zapewnia firma Wayport. Zgodnie z planem w połowie 2005 roku liczba punktów dostępowych Wi-Fi ma powiększyć się do 6 tys.

Przedstawiciele McDonald's zapewniają, że ich klienci będą mieli nie tylko możliwość skorzystania z Internetu podczas spożywania posiłku, ale również otrzymają dostęp do ciekawych treści. Użytkownicy będą mogli m.in. pobrać pliki muzyczne czy przeczytać bieżącą prasę w postaci cyfrowej. W tej chwili Wayport w ten sposób udostępnia swoim klientom wydania USA Today oraz BusinessWeek (dostępne są w formacie PDF). Prawdopodobnie te tytułu oraz kilka innych będzie dostępnych w barach McDonald's.

Zdaniem Vince’a Howerla, właściciela sieci McDonald's hot spoty powinny przyciągnąć do barów nowych klientów.

W tej chwili Wayport pobiera 2,95 USD za godzinę korzystania z bezprzewodowego Internetu. Można też wykupić miesięczny nielimitowany abonament za 29,95 USD. Nie ustalono jeszcze opłat za pobieranie plików mp3.