WiFi: kolej na Centertela

HotSpot Idea to nowa usługa bezprzewodowego dostępu do internetu w standardzie IEEE 802.11b, jaką od dzisiaj (15 kwietnia) oferuje PTK Centertel. Na razie działa 40 punktów dostępowych w całej Polsce. - Do końca br. planujemy uruchomić dostęp w łącznie 150 lokalizacjach - poinformował Jean Marc-Vignolles, wiceprezes zarządu PTK Centertel. Do końca czerwca operator zaoferował promocyjne ceny nowej usługi dla abonentów sieci Idea. Dla wszystkich pozostałych zostały przygotowane karty-zdrapki.

"Zdrapki" posiadają trzy różne nominały. Karta 2-godzinna za 9 zł uprawnia do skorzystania z usługi przez 120 minut od pierwszego logowania do systemu. Ponowne zalogowanie jest możliwe tylko przed upływem wykupionego limitu odmierzanego przez licznik, którego w tej wersji dostępu nie można zatrzymać.

Karta 24-godzinna w cenie 29 zł umożliwia korzystanie z usługi HotSpot Idea przez 24 godziny od pierwszego logowania. Podobnie jak w wersji za 9 pln, logować się można przed upływem przewidzianego czasu.

Trzeci wariant za 19 zł pozwala na korzystanie z dostępu przez 120 minut w ciągu dwóch miesięcy. Wylogowanie powoduje zatrzymanie licznik czasu. Na wykorzystanie opłaconego limitu użytkownik ma 62 dni od momentu pierwszego logowania. - Niewykorzystanie limitu powoduje jego utratę - tłumaczy Iwona Kossmann, dyrektor marketingu PTK Centertel. - Dla abonentów naszej sieci przygotowaliśmy promocyjną cenę miesięcznego abonamentu w wysokości 39 zł netto. Przez ten czas przekonamy się, jak nowa usługa spodoba się naszym klientom. Ceny zdrapek nie zmienią się - mówi Iwona Kossmann.

W oznaczonych lokalizacjach pod adresem www.hotspot.idea.pl pojawi się strona startowa usługi, na której można dokonać wyboru sposobu logowania. Logując się, abonent sieci Idea podaje swój numer telefonu, na który otrzymuje sms-em kod dostępu, ważny przez 10 min. W promocyjnym okresie do końca czerwca, w niektórych punktach HotSpot Idea można bez żadnych opłat przeglądać strony internetowe grupy kapitałowej TP zgromadzone w "Open Garden": m.in. witryny Idei oraz Wirtualnej Polski.

Punkty z bezprzewodowym dostęp do sieci to przede wszystkim miejsca publiczne - centra biznesowe, hotele, restauracje, lotniska oraz salony sieci Idea. Usługa jest dostępna także w sieci sklepów IBM (w tej chwili 9 punktów ThinkPad Center), który jest partnerem Centertela w projekcie HotSpot Idea.

Dostawcą sprzętu do budowy sieci WLAN jest Cisco Systems. Dostęp do Internetu jest realizowany poprzez wykorzystanie istniejącej sieci naziemnej sieci Idea, a także w miarę potrzeb i możliwości skorzystanie z usług Grupy Telekomunikacji Polskiej. Popularyzować bezprzewodowy dostęp chce także Telekomunikacja Polska. - Przygotowaliśmy m.in promocyjny pakiet instalacyjny Neostrady TP z modemem WiFi i zdrapką umożliwiającą 2-godzinne korzystanie z internetu w punktach HotSpot Idea - powiedział Mariusz Gaca, dyrektor pionu multimediów TPSA.

Pierwszy testowy i pierwszy w Polsce hot spot Centertel uruchomił dokładnie rok temu - powiedział Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy spółki. - W kwietniu 2003 r. bezprzewodowy dostęp został uruchomiony w hotelu Novotel Airport Warszawa. Hasłem reklamowym nowej usługi jest "Internet w mgnieniu oka".

Lista lokalizacji usługi HotSpot Idea znajduje się pod adresem:

http://www.idea.pl/portal/map/map/promotionsm?promo_id=21366
Miesiąc temu Polkomtel uruchomił komercyjnie bezprzewodowy dostęp do internetu w 17 lokalizacjach w całej Polsce. Do końca 2004 r. Plus chce zainstalować kolejne 100 punktów WLAN na terenie kraju. ( http://www.computerworld.pl/news/64965.html ). Z kolei PTC, operator sieci Era, udostępnił na początku listopada 57 hot spotów. Do tej pory zostało uruchomione 67 punktów. Usługa wciąż ma charakter testowy i można korzystać z niej bezpłatnie. Lista znajduje się pod adresem: http://www.era.pl/index.php/id=hot_lista/section=korp/zone=4

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.