Internetowa Kobieta Pracująca

Internet – a nie gazety, magazyny, radio czy telewizja – jest zdecydowanie najlepszym doradcą w zakupach kobiet, na co dzień korzystających zeń w pracy. Na temat oceny roli mężczyzn w tym procesie badania miłosiernie milczą. Kobiety pracujące z Internetem postrzegają go także jako najważniejsze medium dla reklamodawców próbujących do nich dotrzeć.

Nielsen/NetRatings oraz Washingtonpost.com przebadały grupę 825 kobiet i 226 mężczyzn korzystających w pracy z Internetu. Według powstałego sprawozdania, 60% pracujących kobiet korzystających w pracy z Internetu ocenia, że ma za mało czasu w ciągu dnia na własne sprawy. Dla porównania podobną opinię wyraża 48% mężczyzn korzystających w pracy z Internetu.

Ale porozmawiajmy o czymś naprawdę ciekawym. Jednocześnie bowiem oto bardzo wzrosło znaczenie Internetu w podejmowaniu przez pracujące kobiety tak istotnych decyzji, jak własne decyzje zakupowe. Internet (uwaga - bez uwzględniania poczty elektronicznej) jako bardzo ważne medium opiniotwórcze w tym procesie wskazało 28% ankietowanych kobiet. Jako ważne – dalsze 45%; tylko 21% deklarowało, że Internet nie jest ważnym przyjacielem w decyzjach o zakupach, a 6% - że zastanawiając się wówczas, nie polega na nim wcale.

Zobacz również:

  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Dla porównania gazety codzienne są bardzo ważnym doradcą w zakupach tylko 14% pań z badanej grupy (dodatkowo – ważnym, dla dalszych 38%), w jeszcze mniejszym stopniu magazyny (odpowiednio ledwo 4% i 27%), radio (3% i 25%) i telewizja (5% i 45%).

Dlatego też, ankietowane panie radziły projektantom kampanii reklamowych adresowanych do takich osób jak one, aby koniecznie włączyły do mediaplanu Internet (63% wskazań). Dalsze 21% ankietowanych kobiet uważa, że Internet prawdopodobnie powinien się w gronie takich mediów znaleźć. W odniesieniu do innych mediów panie z badanej grupy były daleko mniej kategoryczne w żądaniu uwzględnienia w kampanii: "koniecznie powinna się w niej znaleźć telewizja" – uznało 41% ankietowanych (dalsze 31% - prawdopodobnie by się znalazła), koniecznie – radio: 29%, koniecznie – gazety: 24%, i tylko 21% koniecznie – magazyny.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200