Banner wiecznie żywy

Wraz z popularyzacją szerokopasmowych łączy coraz większe zainteresowanie reklamodawców wzbudzają reklamy typu rich media. Pomimo tego wciąż najczęstszym i najbardziej aprobowanym przez użytkowników formatem są bannery – wskazują badania Dynamic Logic.

Informację podała Imedia Connection, powołując się na raport „Ad reaction”. Z opracowania wynika, że bannery można zaliczyć już do grupy nieśmiertelnych formatów. Były pierwszym rodzajem reklamy w Internecie i wciąż ich popularność jest bardzo wysoka. Badani wskazali, że najmniej denerwują ich właśnie bannery. ”Są mało inwazyjne, dobrze oglądane, sprawdzone” - wskazuje raport.

Na drugim miejscu pod względem „sympatii” użytkowników znalazły się reklamy typu skyscraper. Za mało inwazyjną uznano również formę interstitial, która pojawia się na stronie WWW w momencie całkowitego załadowania witryny i przypomina spot telewizyjny.

Dopiero na czwartym miejscu znalazły się reklamy dźwiękowe. Użytkownicy podkreślali, że irytuje ich dźwięk w reklamie. Gdy słyszą taką reklamę, bardzo często wyłączają głośniki podłączone do komputera.