650 tysięcy homoseksualnych małżeństw - Zynga chwali się statystykami

Zynga, nowy potentat na rynku elektronicznej rozrywki, chwali się najnowszymi statystykami. Szef firmy zdradził także nową strategię promowania stworzonej przez siebie marki.

Już ponad 320 milionów osób bawiło się przy grach opatrzonych logo z psem, a w FrontierVille użytkownicy zawarli ponad 650 tysięcy małżeństw tej samej płci. To nie jedyne ciekawa statystyki zaprezentowane podczas Web 2.0 Summit przez szefa firmy Zynga, Marka Pincusa.

Codziennie, w okresie najwyższego ruchu, przy grach Zyngi czas spędza ponad trzy miliony użytkowników. Firma chce jeszcze powiększyć tą liczbę więc szykuje kolejne tytuły mające dorównać sukcesom FarmVille czy Mafia Wars. W tym celu obecnie Zynga tworzy kolejne 10 dużych produkcji, a łącznie nad nowymi grami pracuje dla firmy ok. 400 osób.

W parze z inwestycjami (w tym roku Zynga przejęła sześć firm) idzie zmiana strategii. Mark Pincus wierzy, że uda mu się skutecznie wypromować logo firmy przedstawiające psa. Szef Zyngi chce by było ono jeszcze bardziej rozpoznawalne i zyskało popularność pokroju tej jaką ma Facebook.

Pincus określił strategię mianem "dog activated". Wydawane przez firmę gry miałby być bardziej społecznościowe. Użytkownik widząc gdziekolwiek logo miałby wiedzieć, że właśnie ktoś bawi się przy produkcji stworzonej przez Zyngę. Same gry natomiast mają być tworzone w taki sposób by ułatwiać kontakt między użytkownikami oraz znajomymi w sieci kontaktów.

Zynga to jeden z potentatów branży elektronicznej rozrywki. Założona zaledwie trzy lata temu firma osiągnęła już pozycję branżowego giganta. Wedle danych z końca października Zynga jest już warta ponad 5,5 miliarda dolarów czyli tyle ile Electronic Arts czy Take-Two.