Amatorzy muzyki online

Z analiz Strategy Analytics wynika, że europejski rynek muzyki online jest warty ok. 650 mln euro. Zdaniem firmy badawczej, 55% użytkowników Internetu korzystających z szerokopasmowych łączy internetowych, interesuje się kupnem plików muzycznych za pośrednictwem serwisów online.

Strategy Analytics wskazuje, że internauci posiadający stałe łącza zapłacą ok. 10 funtów miesięcznie (ok. 71 zł) za dostęp do ulubionych nagrań muzycznych. "Użytkownicy korzystający z szerokopasmowego dostępu do Internetu wyrażają więcej chęci do nabywania muzyki online, częściej zaglądają też do muzycznych sklepów internetowych niż internauci korzystający m.in. z "wdzwanianego" dostępu do Sieci" - czytamy w raporcie.

63% badanych internautów zainteresowana jest kupnem muzyki online, 41% chce zakupić filmy, a 32% gry komputerowe – wskazuje Strategy Analytics.

Zdaniem Davida Mercera, autora raportu, firmy muzyczne powinny kuć żelazo póki gorące i zacząć udostępniać coraz większe ilości utworów w internetowych sklepach. "Użytkownicy korzystający z szerokopasmowego łącza tylko czekają na to, by pobrać przez Sieć ulubione piosenki" - podkreślił David Mercer.

Strategy Analytics zaznacza, że pomimo wielkiej popularności sieci P2P i trwającego procederu nielegalnej wymiany plików muzycznych, znacząca liczba użytkowników jest w stanie, a co więcej - wyraża chęć płacenia za muzykę w Sieci.