E-reklama nadspodziewanie dobrze

Z raportu przygotowanego przez firmę DoubleClick i Nielsen//NetRatings wynika, że 2003 rok był wyjątkowo dobry dla reklamy internetowej. W ubiegłym roku w USA wydano 7,2 mld USD na promocję w Internecie, co oznacza, że wysokość wydatków wzrosła o 20%.

Informację podał B2B Magazine. Oprócz wydatków na reklamę online wzrosła również liczba jej odsłon na amerykańskich stronach internetowych. IAB oraz Forrester Research wskazały, że w pierwszym kwartale zanotowano ok. 136,6 mld odsłon, podczas gdy w czwartym kwartale było ich już 280 mld.

Zdaniem analityków internetowych z Nielsen//NetRatings zeszłoroczne wyniki e-reklamy wskazały na niebywałą poprawę. Amerykańska branża nie spodziewała się tak znaczącego wzrostu. W e-promocji najbardziej zwiększył się udział sektora motoryzacyjnego – w porównaniu z 2002 rokiem w minionych 12 miesiącach ilość reklam internetowych dotyczących motoryzacji wzrosła o 74,9%. Z kolei sektor usługowy może poszczycić się wzrostem o 32,5%, telekomunikacyjny – o 31,2%, media internetowe o 27,3% a medyczny o 20,5%.

Spadek w ilości e-reklam zanotowała branża sprzedaży detalicznej, sprzętu elektronicznego oraz rozrywki (odpowiednio o 23,9%, 3,7% oraz 2,0%).

Coraz większą popularnością cieszą się reklamy typu rich media. Nielsen//NetRatings wskazuje, że takie formaty stanowiły w ubiegłym roku 17,4% wszystkich form reklamowych. Znacznie wzrosło też zainteresowanie płatnymi odnośnikami.

Z raportu wynika też, że coraz częściej firmy, które dotąd reklamowały się jedynie w mediach tradycyjnych, zaczynają odczuwać potrzebę promocji online.