Internet na przełomie roku – lekki wzrost

Z najnowszego badania Net Track wynika, że 21,8% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzystało z Internetu na przełomie grudnia i stycznia. Tym samym od listopada liczba internautów wzrosła o ok. 100 tys. osób. Najczęściej korzystamy z Sieci w domu, przeglądając strony portali, operatorów telefonii komórkowej, komunikatora Gadu Gadu i wyszukiwarki Google.

Z pewnością cieszy fakt, że grupa polskich internautów staje się coraz liczniejsza. Szkoda jedynie, że przyrost użytkowników nie jest tak dynamiczny, jak zakładano w zeszłym roku.

Przypomnijmy, że od marca 2003 roku do stycznia 2004 roku liczba osób korzystających z Sieci powiększyła się o niecałe 500 tys. osób. W okresie kwiecień-maj oraz październik-listopad mieliśmy stagnację (wtedy wskaźniki utrzymały się odpowiednio na poziomie: 6,18 mln i 6,45 mln osób). W ciągu grudnia i stycznia statystyki zwiększyły się o ok. 100 tys. osób. Tym samym na początku 2004 roku mieliśmy w Polsce ok. 6,5 mln internautów.Liczba internautówKliknij, aby powiększyćLiczba internautów

Ponad połowa Polaków korzysta z Sieci w domu. Ponad jedna czwarta zadeklarowała, że surfuje również na uczelni i w pracy.

Miejsce korzystania z InternetuKliknij, aby powiększyćMiejsce korzystania z Internetu Częstotliwość korzystania z Internetu niewiele zmieniła się od listopada ur. Jedna trzecia użytkowników surfuje codziennie lub prawie codziennie, ponad jedna czwarta kilka razy w tygodniu.

Net Track wskazuje, że najczęściej odwiedzany jest portal Onet.pl. Za nim w rankingu znajduje się Wirtualna Polska i Interia. Co ciekawe, w zestawieniu pojawiło się również o2.pl (na 10 miejscu). Oprócz portali w rankingu Częstotliwo?ć korzystaniaKliknij, aby powiększyćCzęstotliwo?ć korzystania dziesięciu najczęściej odwiedzanych miejsc znalazła się strona komunikatora Gadu Gadu, serwisu aukcyjnego Allegro, wyszukiwarki Google oraz operatorów telefonii komórkowej.

Dodajmy, że badane zostało przeprowadzone przez SMG/KRC Poland Media w okresie od listopada 2003 roku do stycznia 2004 roku na grupie docelowej osób WitrynyKliknij, aby powiększyćWitrynykorzystających z Internetu w wieku od 15 do 75 lat. Badanie odbyło się na próbie 1975 przypadków.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.