Pożegnanie ze spamem

Pierwsze reakcje na prawo antyspamowe w USA: 17% użytkowników dostrzegło zmniejszenie się liczby spamu w skrzynce, 45% marketingowców boi się, że ich aktualne kampanie nie spełniają wymogów CAN SPAM.

Dla większości amerykańskich internautów spam nie stanowi wielkiego problemu. Ale dla 21% ankietowanych przez Ipsos Public Afairs jest on na tyle uciążliwy, że ograniczyli korzystanie z poczty elektronicznej. Badanie objęło 11 tys. Amerykanów, z których 55% regularnie korzysta z poczty elektronicznej.

Ponad 77% z grona użytkowników poczty elektronicznej deklarowało, że otrzymuje więcej lub mniej spamu. Większość ankietowanych (71%) twierdzi, że ilość spamu, jaką otrzymują nie zmieniła się od stycznia br., kiedy podpisano ustawę antyspamową CAN SPAM (http://www.idg.pl/news/62083.html ). 10% stwierdziło natomiast, że ilość spamu w ich skrzynkach pocztowych zwiększyła się, ale zdaniem 17% - widać już dobroczynne działanie nowych przepisów i ilość spamu spadła.

Z kolei raport przedstawiony przez Blue Sky Factory, TargitInteractive oraz Baltimore Technology Council stwierdza, że firmy wysyłające oferty handlowe pocztą nie rozumieją przepisów CAN SPAM Act. Aż 50% ankietowanych marketingowców stwierdziło, że nie rozumie przepisów CAN SPAM; aż 45% nie wie, czy ich obecne kampanie spełniają wymogi CAN SPAM. Zdaniem 40% ankietowanych nowe prawo nie będzie miało pozytywnego wpływu na atmosferę relacji pomiędzy firmami a konsumentami.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.