O rozmiarach czarnej dziury przestojów

Duże amerykańskie firmy, które uczestniczyły w badaniu przeprowadzonym przez Infonetics Research co roku doświadczają przeciętnie 501 godzin awarii sieci a całkowity koszt przestojów sięga 3,6% rocznych przychodów.

Wydarzenia
30-31 marca 2017 r.

Już po raz dziesiąty stowarzyszenia ISSA Polska, ISACA Warsaw Chapter oraz magazyn Computerworld zapraszają na konferencję SEMAFOR - Forum...

Zarejestruj się
Badaniem, którego wyniki Infonetics publikuje rokrocznie objęto w tegorocznej edycji 80 dużych organizacji. W tegorocznej edycji autorzy zdecydowali się na podstawie poczynionych obserwacji podkreślić, że nie ma jednego, prostego mechanizmu, jaki można zastosować aby zniwelować przestoje. Każda decyzja ma istotne znaczenie – od wyboru sprzętu, po jego konfigurację, szkolenia pracowników i jakość usług świadczonych przez ich dostawców.

Badanie ustaliło m.in., że:

* o ile mniej więcej po tyle samo trwają przestoje spowodowane brakiem w dostawie usługi co spowodowane spadkiem jakości usługi, to pod względem udziału w koszcie, brak dostawy stanowi 58% przeciętnego kosztu całkowitego przestojów a spadek jakości – 42%

* największe pojedyncze źródło przestojów to problemy z aplikacjami, odpowiadają one średnio za 30% czasu przestoju rocznie i 32% kosztu

* najważniejszym źródłem problemów z aplikacjami są awarie oprogramowania (średnio 36% kosztów), a miejsce drugie zajęły błędy ludzkie (22%).

* Inne źródła przestojów to produkty sieciowe, produkty do zapewnienia bezpieczeństwa, serwery, dostawcy usług, kable oraz przełączniki a także działalność e-commerce.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.