Pop-upów nie sprzedajemy

Internetowy oddział Microsoftu – MSN zapowiedział, że wycofuje się ze sprzedaży reklam typu pop-up czy pop-down. Jako przyczynę podał zamiar wspierania innych form reklamowych i dużą niechęć użytkowników do "wyskakujących okienek". Wiadomo jednak, że w nowej wersji Internet Explorera pojawi się opcja blokowania pop-upów, co z pewnością miało również wpływ na podjęcie decyzji o zakończeniu sprzedaży takich reklam.

Wydarzenia
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Informację podała agencja Reuters. MSN całkowicie porzuca sprzedaż reklam typu pop-up i pop-down. Decyzję o natychmiastowej wykonywalności dostał już brytyjski oddział MSN, a także placówki w Belgii oraz krajach Europy Północnej. Pod koniec tego roku amerykańska centrala ma zakończyć sprzedaż takich reklam.

Zdaniem przedstawicieli MSN, pop-upy wzbudzają zbyt dużo niechęci i irytacji wśród użytkowników, przez co spada ich skuteczność i zainteresowanie tym formatem wśród reklamodawców. MSN uznało, że tego typu reklamy to już „relikty internetowe”. Jak podkreślił jeden z pracowników MSN, firma zamierza wspierać nowoczesne formaty reklamowe – m.in. promocje typu rich media czy video.

Decyzja MSN ma z pewnością związek z polityką Microsoftu, który w przygotowywanej wersji Internet Explorera zamierza umieścić blokadę pop-upów.

Z kolei Yahoo! poinformowało, że na razie nie zamierza wycofać się ze sprzedaży tego formatu. Przedstawiciele firmy zaznaczyli jednak, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy zainteresowanie reklamą typu pop-up znacząco spadło.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.