Pop-upów nie sprzedajemy

Internetowy oddział Microsoftu – MSN zapowiedział, że wycofuje się ze sprzedaży reklam typu pop-up czy pop-down. Jako przyczynę podał zamiar wspierania innych form reklamowych i dużą niechęć użytkowników do "wyskakujących okienek". Wiadomo jednak, że w nowej wersji Internet Explorera pojawi się opcja blokowania pop-upów, co z pewnością miało również wpływ na podjęcie decyzji o zakończeniu sprzedaży takich reklam.

Informację podała agencja Reuters. MSN całkowicie porzuca sprzedaż reklam typu pop-up i pop-down. Decyzję o natychmiastowej wykonywalności dostał już brytyjski oddział MSN, a także placówki w Belgii oraz krajach Europy Północnej. Pod koniec tego roku amerykańska centrala ma zakończyć sprzedaż takich reklam.

Zdaniem przedstawicieli MSN, pop-upy wzbudzają zbyt dużo niechęci i irytacji wśród użytkowników, przez co spada ich skuteczność i zainteresowanie tym formatem wśród reklamodawców. MSN uznało, że tego typu reklamy to już „relikty internetowe”. Jak podkreślił jeden z pracowników MSN, firma zamierza wspierać nowoczesne formaty reklamowe – m.in. promocje typu rich media czy video.

Decyzja MSN ma z pewnością związek z polityką Microsoftu, który w przygotowywanej wersji Internet Explorera zamierza umieścić blokadę pop-upów.

Z kolei Yahoo! poinformowało, że na razie nie zamierza wycofać się ze sprzedaży tego formatu. Przedstawiciele firmy zaznaczyli jednak, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy zainteresowanie reklamą typu pop-up znacząco spadło.