Rekordowe wyniki e-reklamy

W czwartym kwartale ubiegłego roku przychody z reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych oszacowano na 2,2 mld USD. Tym samym został pobity wcześniejszy (sprzed trzech lat) rekord, kiedy to przychody z trzech miesięcy wyniosły 2,1 mld USD – wskazuje "Internet Revenue Report". Morgan Stanley dodaje, że ten rok będzie również bardzo dobry dla e-reklamy.

Raport opracowany został przez Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers. Jego wyniki są bardzo optymistyczne dla branży. W czwartym kwartale ubiegłego roku przychody z reklamy internetowej zwiększyły się o 38% w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku. Wynik jest imponujący – podkreślają analitycy Morgan Stanley. W skali roku wzrost utrzymał się na poziomie 20%. Szacuje się, że w 2003 roku przychody objęły kwotę 7,2 mld USD.

Warto dodać, że IAB wraz z PwC badają rynek reklamy internetowej od 1996 roku. Co więcej, przychody z internetowego marketingu w czwartym kwartale 2003 roku były najwyższe w całej historii badań. Poprzedni rekord – 2,12 mld USD padł w grudniu 2000 roku.

Wysokość przychodów w minionym kwartale oszacowano na podstawie danych udostępnionych przez 15 największych sprzedawców reklamy internetowej.

Kliknij, aby powiększyć

”Obserwujemy znaczący wzrost rynku internetowego - zaznaczył Greg Stuart, szef IAB -Sieć nie jest już tajemną bronią, ale medium, które jest bardzo silne i którego potęga wciąż rośnie kosztem innych mediów.”

Greg Stuart dodał, że Internet ma przewagę nad innymi mediami, bo posiada narzędzia umożliwiające badanie zachowań użytkowników i skuteczności e-reklamy. Zdaniem szefa IAB, reklamodawcy coraz częściej będą się zwracać w stronę Internetu, chociażby z tego powodu, że rezygnują z promocji w telewizji.

Zdaniem Toma Hylanda, członka zarządu PricewaterhouseCoopers, na sukces finansowy rynku internetowego wpływ miało poszerzenie ofert usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu i stworzenie nowych, atrakcyjnych formatów e-reklamy.

Z kolei analitycy Morgan Stanley podkreślają, że rezultaty finansowe z ubiegłego kwartału przeszły ich najśmielsze oczekiwania. Żadna z zapowiadanych prognoz nie była taka dobra jak rzeczywiste wyniki. Co więcej, tak wysoki trend wzrostowy, ma ich zdaniem, się utrzymać w tym roku.

”Internet, a zwłaszcza branża reklamowa jest na razie w fazie początkowego rozwoju” - czytamy w przygotowanym przez Morgan Stanley opracowaniu -”Reklamodawcy, którzy do tej pory promowali się głównie w tradycyjnych mediach, zaczynają powoli dostrzegać potencjał Sieci. Internet staje się dla nich coraz bardziej atrakcyjny.”

Kliknij, aby powiększyć

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.