Inteligo na celowniku oszustów

Klienci banku Inteligo otrzymali dwa dni temu fałszywe e-maile, zawierające prośbę o podanie, poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza, danych niezbędnych do korzystania z konta. Użytkownicy mieli zalogować się na stworzonej przez oszustów stronie, przypominającej witrynę bankową. Przedstawiciele banku zawiadomili policję. Sprawców oszustwa jeszcze nie ustalono.

Wydarzenia
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
30-31 marca 2017 r.

Już po raz dziesiąty stowarzyszenia ISSA Polska, ISACA Warsaw Chapter oraz magazyn Computerworld zapraszają na konferencję SEMAFOR - Forum...

Zarejestruj się
Klienci banku otrzymali listy od kogoś, kto podszywał się pod zespół obsługi konta Inteligo. E-maile wysłane zostały z konta założonego w serwisie pocztowym o2.pl. Oszuści prosili użytkowników o ponowne zalogowanie się w systemie, poprzez wpisanie swoich danych na stronie banku. W liście znajdował się odnośnik do witryny – strona „podróbka” została umieszczona na serwerze friko.pl. Po ujawnieniu sprawy administratorzy zablokowali witrynę.

Jak poinformował nas Artur Więckowski, communications director w Inteligo, nikt z klientów w wyniku akcji oszustów nie stracił pieniędzy. Bank o wydarzeniu zawiadomił policję. Trwa dochodzenie. Do tej pory nie ustalono sprawców oszustwa.

Żeby uniknąć w przyszłości takich wypadków, bank wysłał do swoich klientów informacje na temat sposobów, w jaki zabezpieczona jest korespondencja bankowa. Ma to udaremnić wszelkie próby oszukania użytkowników kont Inteligo w przyszłości.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.