Inteligo na celowniku oszustów

Klienci banku Inteligo otrzymali dwa dni temu fałszywe e-maile, zawierające prośbę o podanie, poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza, danych niezbędnych do korzystania z konta. Użytkownicy mieli zalogować się na stworzonej przez oszustów stronie, przypominającej witrynę bankową. Przedstawiciele banku zawiadomili policję. Sprawców oszustwa jeszcze nie ustalono.

Wydarzenia
30-31 marca 2017 r.

Już po raz dziesiąty stowarzyszenia ISSA Polska, ISACA Warsaw Chapter oraz magazyn Computerworld zapraszają na konferencję SEMAFOR - Forum...

Zarejestruj się
Klienci banku otrzymali listy od kogoś, kto podszywał się pod zespół obsługi konta Inteligo. E-maile wysłane zostały z konta założonego w serwisie pocztowym o2.pl. Oszuści prosili użytkowników o ponowne zalogowanie się w systemie, poprzez wpisanie swoich danych na stronie banku. W liście znajdował się odnośnik do witryny – strona „podróbka” została umieszczona na serwerze friko.pl. Po ujawnieniu sprawy administratorzy zablokowali witrynę.

Jak poinformował nas Artur Więckowski, communications director w Inteligo, nikt z klientów w wyniku akcji oszustów nie stracił pieniędzy. Bank o wydarzeniu zawiadomił policję. Trwa dochodzenie. Do tej pory nie ustalono sprawców oszustwa.

Żeby uniknąć w przyszłości takich wypadków, bank wysłał do swoich klientów informacje na temat sposobów, w jaki zabezpieczona jest korespondencja bankowa. Ma to udaremnić wszelkie próby oszukania użytkowników kont Inteligo w przyszłości.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.