Nie będzie rozstania z pop-upami?

Na rynku pojawia się coraz więcej rozwiązań blokujących wyskakujące w nowych okienkach reklamy. Latem w Internet Explorerze pojawi się też taka opcja. Wydawcy online są zaniepokojeni tym faktem. Tymczasem DoubleClick pociesza, że przygotowuje oprogramowanie, które pozwoli obejść blokadę pop-upów – podał New York Times.

Informację o funkcji blokowania reklam wyskakujących w nowych oknach wyszukiwarki branża internetowa przyjęła z niezadowoleniem. Amerykańscy wydawcy i właściciele serwisów online podkreślają, że pop-upy generują im sporą część przychodów, a dodatkowo są jedną ze skuteczniejszych form promocji. O reakcjach branży informowaliśmy już w listopadzie (więcej na ten temat: http://www.internetstandard.pl/news/61129.html )

Szef serwisu LowerMyBills.com - Matthew R. Coffin powiedział dla New York Times, że nie wyobraża sobie egzystencji serwisów online bez pop-upów, bo one przyciągają uwagę bardzo dużej grupy użytkowników, najczęściej się w nie klika, a co się z tym wiąże – powiększa się zyski.

Z kolei użytkownicy coraz częściej z irytacją reagują na pojawiające się okienka z reklamami. Tym samym wciąż zwiększa się liczba osób instalujących oprogramowanie blokujące pop-upy. Serwis AdvertisementBanners.com wskazuje, że ok. 20-25% użytkowników, którzy odwiedzają witrynę, ma włączoną blokadę.

Półtora roku po rozpoczęciu sprzedaży takiego oprogramowania EarthLink zanotował, że korzysta z niego milion użytkowników. Przypomnijmy, że podobne rozwiązania zaoferował w 2002 roku AOL, a później Google.

Jak komentują przedstawiciele Microsoftu, blokada pop-upów w Internet Explorerze ma pojawić się na życzenie użytkowników. O tym, jak będzie działać, można przeczytać w doniesieniu: http://www.internetstandard.pl/news/61968.html .

Branża internetowa zaczęła się już przygotowywać do rozstania z pop-upami. Więksi amerykańscy wydawcy zmniejszyli ilość sprzedawanych reklam tego typu. Polskie sieci reklamowe uspokajają: miejsce pop-upów zajmą inne formy reklamy.

Tymczasem okazuje się, że pop-upy wcale nie muszą zniknąć z krajobrazu internetowego. DoubleClick poinformowało, że przygotowuje technologię, która umożliwi obejście blokady pop-upów, więc reklamodawcy będą mogli z tą formą promocji dalej docierać do użytkowników. Nie wiadomo jednak jeszcze, kiedy produkt pojawi się na rynku.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.