Nieśmiertelne bannery?

Wydawałoby się, że tradycyjne formy reklamy typu banner powoli odchodzą do lamusa, skoro coraz więcej mówi się o popularności i skuteczności innych rodzajów promocji, np. sponsorowanych odnośników. Nic bardziej błędnego – wskazują badania Jupiter Research oraz PwC/IAB.

Wyniki analiz e-reklamy podał serwis MarketingWonk.com. Z raportu wynika, iż rzeczywiście mniejsza się popularność bannerów. Nie mniej jednak ta forma e-reklamy wciąż cieszy się znacznym zainteresowaniem. Zdaniem analityków z Jupiter Research w tym roku nastąpi 6% spadek w przychodach ze sprzedaży bannerów - wydatki wyniosą 3 mld USD i będą stanowić połowę wszystkich przychodów z reklamy internetowej.

Z wyliczeń PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau wynika, że w drugim kwartale nastąpi 22% spadek popularności bannerów, ale wciąż wydatki na tę formę reklamy będą stanowić 23% wszystkich wydatków na marketing w Internecie. Tym samym tradycyjne formy reklamowe ustąpią miejsca jedynie płatnym odnośnikom – przychody z tego rodzaju promocji będą stanowić 29% wszystkich przychodów.

Tym samym pomimo spadającej popularności bannerów wciąż pozostają one jednymi z najczęściej nabywanymi formatami.