Reakcja na sponsorowany odnośnik

Ponad połowa internautów obojętnie zapatruje się na obecność płatnych odnośników w wynikach wyszukiwania – podaje Nielsen//NetRatings. Użytkownicy nie mają nic przeciwko ich obecności, a jedna piąta wskazuje, że sponsorowane odsyłacze mogą pomóc w poszukiwaniu konkretnej informacji.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Badanie przeprowadzono na osobach korzystających ze znanych serwisów wyszukiwawczych: MSN Search, Google, Ask Jeeves oraz Yahoo! Search. Prawie dwie trzecie ankietowanych zauważa, że w wynikach wyszukiwania pojawiają się sponsorowane odnośniki. Ci, którzy je dostrzegają, zazwyczaj nie mają nic przeciwko ich obecności.

Ponad połowa zupełnie obojętnie podchodzi do płatnych odnośników. Nie uważa ich ani za pomocne, ani za mylące. 20,4% osób stwierdziło, że w pewien sposób zyskało interesujące informacje, kiedy skorzystało z takich odnośników. Jedynie 5% ankietowanych było zdania, że płatne odsyłacze stanowią ogromną pomoc w wynikach wyszukiwania. Z kolei 14% badanych wyraziło swoją niechęć do tego typu hiperłączy.

Nielsen//NetRatings wskazuje, że internauci zjawisko płatnych odnośników traktują raczej przychylnie. Użytkownicy z takich odsyłaczy korzystają, jednak nie zawsze są zdania, że odsyłacz pomógł im w poszukiwaniach.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.