Czym przyciągają e-sklepy

Według WSL Strategic Retail większość amerykańskich konsumentów nie kupuje w sklepach internetowych 'zamiast' - tylko 'oprócz' zakupów w sklepach tradycyjnych. Z drugiej strony zwłaszcza w okresie przedświątecznym zakupy on-line zyskują ze względu na większy komfort i większy wybór.

Cytowaną powyżej deklarację złożyło 63% indagowanych w tej sprawie. Tylko ok. 15% uważa, że postępuje inaczej. Z badania WSL wynika także, iż 37% konsumentów przegląda strony internetowe poszukując produktów, po czym kupuje je w zwykłym sklepie. 29% ogląda natomiast raczej towary w tradycyjnych sklepach i następnie loguje się do Sieci, aby w e-sklepie uzyskać korzystniejszą cenę. Około jednej czwartej badanych konsumentów nie zwraca jednak uwagi na różnice w cenach u kupców tradycyjnych i internetowych.

Z kolei Juniper Research i Ipsos-Reid zapytały e-klientów z okazji przedświątecznego sezonu zakupowego, co skłania ich kupowania w Internecie. W okresie przedświątecznym e-klientów przyciąga do Sieci nie tylko perspektywa dokonania zakupu w warunkach bardziej komfortowych, ale i - uwaga - większy wybór. Dla 70% respondentów to oszczędność czasu, dla 69% możliwość kupowania nawet kiedy tradycyjne sklepy są już zamknięte. 68% liczy na uniknięcie ścisku w towarzyszącego gorączce zakupowej w tym okresie. 59% uważa, że kupi prezenty w Internecie taniej. 52% ankietowanych uważa, że łatwiej znajdzie prezent w Sieci. Równo połowa ankietowanych kupuje on-line ponieważ znajdzie w Internecie towary niedostępne w zwykłym sklepie. 47% wskazało na możliwość łatwiejszego porównania cen. 34% - na możliwość bezpośredniego skierowania przesyłki zakupionego towaru do osoby, którą chcemy obdarować. 13% liczy, że przy okazji dokonywania świątecznych zakupów w Internecie otrzyma darmowy gadżety lub prezent od e-sprzedawcy. I tyle samo wybiera e-sklep, bo pilnie zbiera punkty do programu lojalnościowego.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.