Aktualizacja: krótsze wiadomości, więcej dźwięku i obrazu

Coraz większe możliwości technologiczne z pewnością wpłyną na kształt dziennikarstwa internetowego. Polscy wydawcy treści online zapowiadają, że multimedia staną się nieodłącznym elementem codziennych wiadomości publikowanych w Sieci.

Zdjęcia, grafika, pliki audio i video – o te elementy będą wzbogacone informacje prezentowane każdego dnia w serwisach internetowych. Tradycyjny „czysty tekst” staje się dla użytkowników mało atrakcyjny. Proces dodawania takich plików jest zupełnie normalny - wskazuje Karol Bancerz, redaktor naczelny Slowawsieci.com - Jednak obawiam się, że dostawcy treści multimedialnych mogą w pewnym momencie przesadzić w swojej ofercie i zniechęcać użytkowników do zapoznawania się z przekazywanymi materiałami. A czy będzie to ważne? Tak, choć nie dla każdego w równym stopniu.”

Zdaniem Marka Kopyta dowodzącego internetowym serwisem „Rzeczpospolitej”, multimedia są nieuniknione chociażby z tego względu, że coraz bardziej zaczynamy przynależeć do cywilizacji obrazkowej, a coraz mniej do cywilizacji słowa.

Łukasz Dec, który zajmuje sie prowadzeniem serwisu Biznesnet.pl zaznacza, że w Polsce problemem jest niska jakość multimediów w Internecie (rozdzielczość, jakość obrazu i dźwięku), wynikająca ze słabych przepustowości łączy. "Niewiele wskazuje, żeby standardowa jakość łączy dostępowych miała się zmienić w najbliższym czasie, chyba że będzie taki popyt. Osobiście wątpię, czy się tak stanie. - dodaje.

Sam kształt wiadomości niewiele się zmieni. Z pewnością informacje będą krótsze. „Newsy muszą być krótkie - podkreśla Marek Kopyt - Nie wiem, czy będą podzielone na fragmenty (jak prognozują amerykańscy wydawcy). Chyba nie, raczej będzie przeważać tendencja kilku krótkich, oddzielnych informacji zamiast dłuższej we fragmentach.

"Jako użytkownik nie uważam, żeby fragmentacja tekstu służyła wygodzie - wymaga przecież ładowania kolejnych stron, a to często jest niewygodne - podkreśla Łukasz Dec - Ten zabieg zawsze miał na celu podniesienie oglądalności strony. Jeżeli CTR będzie wciąż podstawowym parametrem mierzenia/rozliczania kampanii, to być może wizja amerykanów się ziści."

Karol Bancerz przyznaje, że długość internetowych informacji się zmieni. "Oczywiście, że newsy będą krótsze - wskazuje - Z tym wyjątkiem, że poza wersją krótką może istnieć wersja nieco dłuższa. I myślę, że właśnie takie rozwiązanie może być w najbliższej przyszłości - jeśli nie już - coraz powszechniejsze.

Stałym elementem newsów będą rozbudowane analizy i komentarze. Czas między publikacją informacji a publikacją komentarzy i analiz będzie się zmniejszał, coraz krócej będziemy czekać na opinie - zaznacza Marek Kopyt. Karol Bancerz wskazuje na jeszcze jedną modyfikację w charakterze wiadomości. Jego zdaniem w informacji pojawi się więcej odnośników do innych stron czy publikacji traktujących o podobnej sprawie. Łukasz Dec prognozuje pojawienie się coraz większej ilości sprofilowanych serwisów, do których dostęp będzie płatny.

Zobacz także:

http://www.internetstandard.pl/news/61328.html