Wielkie, świąteczne zakupy online

W tym roku internauci będą polować na prezenty świąteczne w sklepach internetowych, wydając na upominki o 21% więcej pieniędzy niż w roku ubiegłym – zapowiada Jupiter Research. Co więcej, aż 40% badanych osób zdeklarowało, że większość lub nawet wszystkie prezenty bożonarodzeniowe kupi wyłącznie przez Internet.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Analitycy Jupiter Research wskazują, że na przedświąteczne zakupy online zdecyduje się więcej osób niż w zeszłym roku. Prawie o jedną piątą zwiększy się liczba klientów, którzy wybiorą prezenty bożonarodzeniowe w większej części lub wyłącznie w internetowych sklepach.

Oznacza to, że nastąpił znaczy wzrost w zaufaniu do nabywania rzeczy przez Sieć. Mniejsza liczba ankietowanych deklarowała w tym roku niechęć do internetowych płatności. W 2002 roku aż 47% osób zaznaczyło, że obawia się o bezpieczeństwo transakcji dokonywanych przez Sieć (w tym roku jedynie 36% badanych wskazało na ten problem).

Z pewnością dobrą wiadomością dla właścicieli sklepów jest fakt, że połowa badanych określiła robienie zakupów online za wygodne i bardziej efektywne od nabywania dóbr w tradycyjnych sklepach. Internauci wskazują, że łatwiej jest im odnaleźć poszukiwaną rzecz w Sieci niż na półkach sklepowych.

Z prognoz Jupiter Research wynika, że w tym roku o 21% wzrośnie internetowa sprzedaż dóbr.

Analitycy Jupiter Research przeprowadzili również ankietę dla właścicieli sklepów internetowych, by zbadać ich przygotowanie na tegoroczne, bożonarodzeniowe zakupy. Okazało się, że 41% sprzedawców szykuje specjalne obniżki i promocje dla tych, którzy będą robili zakupy na ostatnią minutę. Wielu z nich również polepszyło systemy dostawy produktów do domu, tak by klienci kupujący tuż przed Świętami dostali towar na czas.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.