Wolimy dźwięczną e-reklamę?

Reklama internetowa z dźwiękiem jest bardziej skuteczna od "cichego" przekazu marketingowego – wskazują badania przeprowadzone przez Dynamic Logic. Internauci, którzy słyszą reklamę, bardziej na nią zwracają uwagę oraz szybciej zapamiętują markę. Czy jednak dźwięk w reklamie rzeczywiście przekłada się bezpośrednio na jej efektywność?

Autorzy badania są bardzo optymistycznie nastawieni do umieszczania dźwięku w reklamie. Przedstawiciele Dynamic Logic podkreślają, że promocja dźwiękowa ma lepszy wpływ na użytkowników od jej „niemego” odpowiednika. Internauci, którzy słyszeli treść reklamową, częściej dany przekaz określili mianem „bardziej zabawnego” lub „bardziej skupiającego uwagę” - tak wskazują analizy.

Margaret Hung, dyrektorka działu badań w Dynamic Logic zaznaczyła, że reklamy dźwiękowe mają zdecydowanie większy wpływ na użytkowników i są świetnym sposobem na promowanie marki.

”Wykorzystanie dźwięku w reklamie na pewno zwiększa zauważalność reklamy - powiedział dla Internet Standard Adam Wysocki, Key Accout Manager w sieci reklamowej Ad.net – Moim zdaniem nie przekłada się to jednak bezpośrednio na zwiększenie skuteczności takiej kreacji. Adam Wysocki zwraca uwagę na fakt, że dźwięk w reklamie internetowej należy wykorzystywać z wielkim wyczuciem, dopasowując ją do nośników reklamowych. Jeżeli klient będzie emitował reklamę z zapętlonym dźwiękiem na serwisach, gdzie ekspozycja bannera trwa dość długo, to zamiast zwiększenia skuteczności będziemy mieli do czynienia z irytacją internautów - podkreślił - Z moich obserwacji wynika, że kampanii, w których stosowana jest kreacja z dźwiękiem, jest zaledwie 3-4% i niestety nie zawsze ten dźwięk jest wykorzystany poprawnie.