Jak pozbyć się spamu w postaci SMSów?

Posiadacze telefonów komórkowych są coraz częściej atakowani przez spamerów, jednak krytyczna fala spamu w "komórkach" dopiero nas czeka – wskazują zajmujący się tym problemem parlamentarzyści Unii Europejskiej. Niektóre kraje zaczęły już stosować odpowiednie sankcje dla przesyłających niezamówione wiadomości SMS.

Wydarzenia
16 grudnia 2016 r.

Dnia 18 kwietnia 2016 roku upłynął termin implementacji nowych dyrektyw UE regulujących unijny system zamówień publicznych. Przepisy te zostały...

Zarejestruj się
27 stycznia 2017 r.

Warsztaty mają na celu przekazanie wiedzy na temat problemów z prawami autorskimi we współczesnych  projektach IT oraz sposobach ich...

Zarejestruj się
Jak podał serwis Wired.com, brytyjski operator Vodafone uruchomił niedawno (na razie w wersji testowej) usługę, dzięki której użytkownicy mogą powiadamiać firmę o każdym procederze spamowania. Niezamówione SMSy o treści handlowej abonent Vodafone może odesłać do operatora, a ten z kolei przekieruje je dalej do instytucji Britain's Standards of Telephone Information Services, która będzie rozpatrywać każdą sprawę.

Najlepiej ochrona użytkowników telefonów komórkowych przed spamem działa w Południowej Korei. W tym państwie Ministerstwo Informacji i Komunikacji ustanowiło kary za przesyłanie spamu. Wynoszą one 8,5 tys. USD.

Firmy południowokoreańskie mogą jednak przesyłać informacje o treściach handlowych, ale w odpowiednich godzinach. Nie wolno im wysyłać takich informacji po 21.00 i przed 8.00 rano. Poza tym każdy SMS o charakterze handlowym musi zostać odpowiednio oznaczony, żeby nie zmylił użytkownika.

W Australii trwa obecnie debata nad wysokością kary za przesyłanie spamu w postaci SMS-ów. Wstępnie określa się, że firmy zapłacą za taki proceder 158 tys. USD kary, a użytkownicy indywidualni 31,5 tys. USD.

Polscy operatorzy muszą radzić sobie sami, bo w naszym kraju nie ma bezpośredniej insytucji zajmującej się walką ze spamem. "Wiedząc o tym zjawisku, wprowadziliśmy rok temu zabezpieczenia przed programami spamującymi na bramce internetowej Idei (trzeba wpisać hasło tam prezentowane, aby wysłać darmowego SMS-a z bramki) i po tym odnotowaliśmy znaczący (kilkukrotny) spadek spamu z I-netu do naszych klientów" - zanzaczył Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy firmy Centertel - "Dodatkowo klient, nie chcąc otrzmywać nie chcianych SMS-ów może zrezygnować z dostępności jego numeru z bramek internetowych poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta Idei lub w przypadku uciążliwego nękania zgłosić sprawę na policji."

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.