E-reklama w coraz lepszej kondycji

Przychody z tytułu internetowego marketingu wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach br. o 10,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – wskazuje raport przygotowany przez PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau. Co więcej, nastąpiło ciekawe przetasowanie w formach reklamy: bannery tracą na popularności, za to zwiększa się wykorzystanie płatnych odnośników.

Wydarzenia
27 lutego 2017

Dowiedz się, jak planować skuteczne kampanie mediowe w internecie wykorzystując najświeższą wiedzę i nowoczesne narzędzia. Poznaj...

Zarejestruj się
28 lutego 2017

Chcesz wiedzieć, za pomocą jakich narzędzi możesz obiektywnie ocenić mocne i słabe strony Twojego serwisu pod względem SEO. Chcesz samodzielnie...

Zarejestruj się
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Przychody z reklamy internetowej w pierwszej połowie tego roku wyniosły 3,29 mld USD. W samym drugim kwartale przychody osiągnęły poziom 1,66 mld USD, co oznacza 13,9% wzrost w porównaniu z takim samym okresem w 2002 roku. Autorzy raportu optymistycznie zapatrują się na przyszłość e-reklamy.

”Z naszych obserwacji wynika, że przez ostatnie trzy kwartały kondycja reklamy internetowej znacząco się poprawiła” - skomentował Greg Stuart, szef IAB - Nasze prognozy wskazują, że stan e-marketingu będzie wciąż się polepszał, a w przyszłość możemy patrzeć bez obaw.” Zdaniem szefa IAB, duży wpływ na odnowę E-reklama w różnych sektorach rynkuKliknij, aby powiększyćE-reklama w różnych sektorach rynku na rynku e-reklamy ma upowszechnianie się szerokopasmowego dostępu do Internetu. Podobną opinię wygłosił Pete Petrusky, dyrektor w dziale Nowe Media PricewaterhouseCoopers. Dodał jednocześnie, że stymulująco na rynek działa również wzmocnienie procesu sprzedaży oraz elastyczne ceny.

Autorzy raportu wskazali również na zamiany, jakie zaszły w tym roku w popularności formatów e-reklamy. Atrakcyjność bannerów zdecydowanie spadła. W zeszłym roku reklamy graficzne (głównie bannery) stanowiły 32% wszystkich form marketingu internetowego. W tym roku ich odsetek w całym rynku spadł o 10%. Podobny spadek dotyczył sponsorowania serwisów WWW (w 2002 roku obejmował 24%, w bieżącym 11%).

Zmiany w formatach e-reklamyKliknij, aby powiększyćZmiany w formatach e-reklamy Za to płatne odnośniki rosną w siłę. W zeszłym roku ta forma promocji obejmowała jedynie 9%, w ubiegłym półroczu aż 31% wszystkich formatów e-reklamy. Lekki przyrost, bo o 3% zanotowano w reklamie typu classifields, czyli drobnych ogłoszeń zamieszczanych w różnych katalogach. Podobny wzrost dotyczy reklam „rich media”.

Lekko zmienił się również rozkład wykorzystania internetowej promocji w poszczególnych sektorach rynkowych. Wzrost o 3% w porównaniu z ubiegłym rokiem nastąpił w dziale konsumencko-rozrywkowym. O 4% wzrosło wykorzystanie e-reklamy w sektorze biznesowym , a jedynie 1% w sektorze komputerowym. Udział internetowych form promocji w mediach nie zmienił się.

Reklamodawcy coraz częściej podpisują umowy na zakupienie płatnych odnośników. Natomiast w drugim kwartale br. o 20% zmniejszyła się liczba umów łączonych (kombinacja modeli CPM i CPP). Z kolei ilość płatności typu CPM pozostała bez zmian, stanowiąc 45% podpisywanych umów.

Analitycy PricewaterhouseCoopers o polepszeniu rynku e-reklamy informowali już we wcześniejszym raporcie. Więcej na ten temat:

http://www.internetstandard.com.pl/news/60346.html

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.