Gdzie ci mężczyźni?

Gdzie można znaleźć mężczyzn w wieku od 18-34 lat? Najlepiej w Sieci – odpowiadają analitycy comScore Media Metrix. Z ostatniego badania przeprowadzonego przez tę firmę wynika, że wspomniana grupa społeczna ogląda najwięcej stron internetowych z całej populacji internautów. Co więcej, mężczyźni w tym wieku rezygnują z oglądania telewizji na rzecz buszowania w Sieci.

Wyniki badania comScore Media Metrix wskazują, że prawie 27 mln mężczyzn w wieku od 18 do 34 lat spędziło we wrześniu średnio 34 godziny online. Jest to o całe 17% więcej czasu od tego, jaki spędza w Internecie przeciętny użytkownik. Badani obejrzeli 3,37 tys. stron dwa miesiące temu, czyli o ponad 700 więcej niż typowy internauta.

Mężczyźni wyprzedzają kobiety w korzystaniu z Internetu. ComScore Media Metrix poddało badaniu również populację płci pięknej w tym samym przedziale wiekowym. Okazało się, że mężczyźni stanowią 53% całej społeczności użytkowników Sieci. Co więcej, oglądają średnio o 20% stron więcej niż kobiety.

”To, że 75% Amerykanów w wieku od 18-34 lat używa Internetu wyjaśnia tajemnicę spadku oglądalności telewizji przez tę grupę społeczną” - powiedział Peter Daboll, szef comScore Media Metrix – „Internet wygrywa w walce z telewizją. Tym samym reklamy dla tej grupy społecznej powinny przede wszystkim pojawiać się w Internecie.”

Mężczyźni bardzo często poszukują informacji dotyczących gier wideo. Na drugim miejscu w rankingu popularności tematycznej znalazły się treści dla dorosłych. 19 mln Amerykanów poszukuje takich informacji w Sieci.

Dla porównania w podobnym rankingu tematycznym przeprowadzonym wśród Amerykanek pierwsze siedem pozycji zajmują zagadnienia związane ze sprzedażą i zakupami.