Czołowe amerykańskie marki internetowe

Forrester Research zbadał satysfakcję amerykańskich konsumentów z różnych towarów i usług. W tym - z usług dostawców internetowych.

Najlepszy wynik uzyskały Yahoo! i AOL - po 4,19 punktu w skali 1 (brak zaufania) – 5 (pełnia zaufania); EarthLink zdobył w badaniu 4,18 punktu, MSN – 4,08 punktu, United Online – 4,01, a marka “Microsoft” - 3,98 punktu. Jak się okazało zaufanie do MSN jest większe niż do marki firmy matki – Microsoftu. Wynika to z faktu nagłaśniania problemów z najbardziej rozpowszechnionym produktem firmy, systemem operacyjnym – komentują analitycy Forrester Research.

Forrester Research zbadał jeszcze zaufanie do marek ISP, ale bardziej przewrotnie, bo wśród konsumentów nie korzystających z usług tych marek. Najwyższą ocenę uzyskał w tym badaniu Microsoft (3,32 punktu w tej samej skali 1 - 5), następne – Yahoo! - 3,27 punktu, MSN – 3,19 punktu, EarthLink – 3,09, United Online – 3,08 punktu, AOL – 2,91 punktu,.

Ponadto, 42% ankietowanych konsumentów korzystających z usług ISP deklaruje, że korzysta z produktów Microsoftu, 34% - z Yahoo!, 21% z MSN, 20% z AOL, 6% z EarthLink, a 3% United Online. Największą rozpoznawalność ma także marka Microsoft, kolejne miejsca zajmują AOL (84%), EarthLink (77%), MSN (73%) i United Online (38%).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.