Ustalenie odbiorców to połowa sukcesu

Pod tym hasłem odbyła się kolejna sesja dyskusyjna podczas konferencji Ad: Tech. Eksperci wskazywali, że bez rzetelnego określenia, do kogo kierujemy nasz serwis, nie jesteśmy w stanie osiągnąć sukcesu jako wydawcy.

Sprawa wydaje się być banalna. Tymczasem okazuje się, że ogromna ilość serwisów popełniła bądź wciąż popełnia ten błąd. „Lepiej jest pozyskać mniejszą ilość, ale dobrze skonkretyzowanych i wiernych odbiorców niż słabo określoną rzesze internautów sporadycznie odwiedzających naszą witrynę” – radzili eksperci. Takie ułożenie sprzyja reklamie internetowej. Dzięki dobrze określonemu celowi treści marketingowe pojawiają się u tych użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami promowanych produktów bądź usług.

W drugiej części sesji eksperci wskazywali na złe wykorzystanie technologii Flash do kreacji przekazów reklamowych. Również zdaniem wielu uczestników dyskusji nie zawsze Flash stanowi najlepsze wyjście. Nagromadzenie reklam wykonanych w tej technologii z całą pewnością nie jest dobrze odbierane przez użytkowników serwisu.