Jak uratować marketing e-mailowy?

Podczas konferencji Ad:Tech w Nowym Jorku omawiano kwestie marketingu za pośrednictwem poczty elektronicznej. Eksperci od reklamy internetowej zgodnie orzekli, że w sytuacji, gdy nasze skrzynki pocztowe nagminnie zalewa spam, legalne działania specjalistów od marketingu znalazły się w bardzo trudnej sytuacji. Co zrobić, by ocalić promocję poprzez e-mail?

Eksperci radzą, by bardzo rozmyślnie oraz ostrożnie przeprowadzać tego typu kampanie reklamowe. Użytkownicy Sieci są zniechęceni i zirytowani przesyłaniem niechcianych wiadomości, więc przekonanie ich do zaakceptowania nowych informacji marketingowych w ich skrzynkach pocztowych może być bardzo trudne.

Najważniejsze jest to, by zmienić charakter przesyłanych wiadomości – radziła podczas konferencji Susan Goodman, członkini zarządu Goodman & Co. W zaistniałej sytuacji niemożliwe jest atakowanie użytkowników e-mailami o tytule „kup teraz”, „musisz to nabyć”. Goodman zaznacza, że wiadomości muszą być utrzymane w konwencji zachęcenia do współpracy, propozycji oferty. Tylko w ten sposób możliwe będzie pozyskanie przychylności ze strony internautów.

Inny z uczestników konferencji David Dickey, dyrektor marketingu w Sprint PCS podkreślił, że niezwykle ważne jest traktowanie użytkowników z należytym szacunkiem. Warto od czasu do czasu przesłać informację w takim tonie do swoich subskrybentów radził Dickney. Nie należy jednak obdarowywać internautów wiadomościami zbyt często, nawet jeżeli mają one bardzo kurtuazyjny charakter. Zbyt obfite ilości e-maili w skrzynce odbiorcy mogą go jedynie zniechęcić i zirytować.

Z kolei Andy Sernovitz, szef GasPedal podkreślił, że najważniejsze w kampanii e-mailowej jest takie skonstruowanie wiadomości, by użytkownik automatycznie nie skasował jej ze swojej skrzynki. Niezwykle istotny jest nagłówek informacji. Przede wszystkim należy unikać tytułów, w których wszystkie słowa pisane są z dużych liter. Zniechęcające się również sformułowania „Oferta specjalna” oraz „Za darmo”. Takie zwroty wychwytywane są przez programy antyspamowe, więc wiadomość zostaje automatycznie zablokowana przed dotarciem do celu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.