Trzej najwięksi bez zmian, o2.pl goni Gazetę.pl

Pozycja trzech największych portali wciąż niezachwiana – wynika z badania panelowego przeprowadzonego na zlecenie PBI. Te dane nie budzą już większych emocji. Natomiast zaskakują wyniki portalu o2.pl wobec rezultatów Gazety.pl.

Wydarzenia
3-4 kwietnia 2017

Coaching w Scrumie, to autorski program szkoleniowy, zaprojektowany z myślą o doskonaleniu pracy każdego Scrum Mastera. 2-dniowe szkolenie,...

Zarejestruj się
Z badania wynika, że najwyższą pozycję wciąż posiada Onet.pl. Aż 83,7% badanych odwiedziło portal przynajmniej raz w miesiącu. Na drugim miejscu uplasowała się Wirtualna Polska z wynikiem 73,1%. Tuż za nią jest Interia.pl (60,5%).

Gazeta.pl znalazła się na czwartym miejscu, jednak ze słabym wynikiem. Jedynie 22,3% badanych odwiedziło portal przynajmniej raz w miesiącu. Co ciekawe, powoli przybiera na sile o2.pl (obecnie wynik 15%) i może stać się poważnym konkurentem w walce o czwartą pozycję.

”Trudno skomentować wstępne wyniki badań przed ich oficjalną publikacją - powiedział dla Internet Standard Jan Jaworowski, dyrektor portalu Gazeta.pl. Jego zdaniem wynik portalu nie jest wcale niepokojący. "Według SMG/KRC portal Gazeta.pl we wrześniu odwiedził co piąty użytkownik Sieci (20%), co jest bardzo dobrym wynikiem. W porównaniu z całym rynkiem - od września 2002 roku - liczba odwiedzających portal Gazeta.pl wzrosła o 44%” - powoływał się na badania Net Track Jaworowski.

Z wrześniowego badania Net Track wynika jednak, że nie 20% (jak podaje portal), ale 17,33% osób zadeklarowało, że odwiedziło Gazetę.pl. Co więcej, Net Track jest zupełnie innym sposobem pomiaru. Opiera się na metodzie deklaratywnej, natomiast badanie PBI określiło ilość osób, która rzeczywiście odwiedziła portale. (Więcej o wrześniowych wynikach badania Net Track: http://www.internetstandard.pl/news/60521.html)
Wzrost ilości odwiedzających Gazetę.pl jest z pewnością dobrą wiadomością dla portalu, nie zmienia to jednak faktu, że trzy razy tyle osób odwiedza Interię, a jedynie 7,3% mniej korzysta z uznawanego dotychczas za niszowy portalu o2.pl.

„Nie postrzegamy o2.pl jako konkurencji - dodał Jan Jaworowski - Portal Gazeta.pl swoją ofertę kieruje do osób z wyższym wykształceniem, dorosłych (powyżej 20. roku życia), pracujących, a więc do grupy wymagających użytkowników, znacząco różniących się od przeciętnego polskiego internauty.”

O2.pl ma dalekosiężne plany. ”Nie patrzymy na siebie jak na mały podmiot na tym rynku i nie zamierzamy się tak pozycjonować - skomentował Michał Brański, założyciel i obecny szef portalu o2.pl -Nasz kurs to kurs kolizyjny z Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl i ciągu 2-3 lat walka o prymat. Interesuje nas zasięg i walka o równorzędne budżety oraz alianse z mediami tradycyjnymi.” O2.pl zamierza rozpocząć ostrą rywalizację z największymi portalami. Służyć ma temu utrzymanie darmowych usług (tam gdzie inne portale wprowadzą opłaty) oraz osłabienie dominacji Gadu Gadu na rynku komunikatorów – zdradził Brański.

Przedstawione dane dotyczące portali do dopiero fragment większego opracowania, które przygotowała firma Global eMarketing na zlecenie PBI. ”Oficjalne, kompleksowe dane pojawią się dopiero w połowie listopada - zaznaczył dla Internet Standard Marcin Pery z Global eMarketing - W tej chwili nie możemy podać żadnych, dodatkowych informacji.”

Od dalszych komentarzy wzbrania się również PBI.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.